Es manté el tall a la N-145

Continua tallada la carretera N-145 que uneix la Seu d´Urgell amb Andorra per la vaga general convocada a Catalunya. El Comitè de defensa de la república catalana ha organitzat una mobilització als diferents punts fronterers en protesta pels empresonaments de mig govern català dictats per la justícia espanyola. Centenars de persones de comarques veïnes s´han sumat als manifestants de l’Alt Urgell amb la voluntat de mantenir el tall al llarg de la nit.

La N-145 a la Seu d´Urgell aquest dimecres a la tarda i vespre: centenars de persones impedint el trànsit de vehicles en els dos sentits de la marxa. El Comitè de defensa de la república catalana ha tallat a dos quarts de set del matí aquesta via d´accés a Andorra per demanar la llibertat dels membres del govern català i dels líders de les entitats sobiranistes detinguts arran dels procès d´independència. Una carretera que, després de les obertures puntuals del matí, només s´ha obert en intervals de cinc minuts a les tres i a les cinc de la tarda i també a les vuit del vespre. En l´aixecament dels talls únicament s´ha permès la circulació de turismes i camions que no transportessin mercaderies. Els mossos d´esquadra han intervingut només en la gestió del trànsit en aquestes reobertures. Al llarg de la jornada s´han difós missatges de l´arribada de la policia espanyola, però únicament s´ha vist l´helicòpter de la guardia civil, que ha sobrevolat la N-145 a mitja tarda.

Els vehicles que volien arribar o sortir d´Andorra han pogut circular a través del camí d´Anserall que presentava una imatge insòlita. La policia catalana ha organitzat el trànsit a la zona i ha donat pas alternatiu en diversos moments per la gran afluència de cotxes que s´han concentrat en aquest camí sense asfaltar.

Una assemblea discutirà quina posició ha de prendre aquesta mobilització. La voluntat és allargar els talls durant la nit i la matinada i mantenir-los aquest dijous. Amb tot, els manifestants encara no han pres una decisió definitiva. El temor és que la policia espanyola pugui aparéixer després de mitjanit i pugui utilitzar la força per obligar al desallotjament de la via. La convocatòria d´aquesta vaga general a Catalunya només s´ha autoritzat al llarg d´aquest dimecres.

Aquesta aturada no només ha afectat el trànsit particular, sinó que en previsió dels talls a la carretera, ja s´havia decidit suspendre el transport internacional de passatgers i s´havien buscat alternatives per al de mercaderies.

81 comentaris

  1. Aitor Rodriguez Rodriguez acabo de veure el comentari ara. Espero que aixo no sigui cap amenaça i que ho vulguis parlar tranquilament. Nomes et dic que hauries de vigilar a qui i com dius les coses. Com sempre dic, parlant les coses es solucionen.

  2. Jordi Mateu aixo no retreu que siguin o no andorrans. Ells son igual de andorrans de dret que jo. Pero jo soc algu que compren i respecta la gent i la situacio. Sempre he pensat que les coses s’arreglen parlan sense cap tipus de violencia.

  3. Lau Re mientras sea la boca de la gente lo que se caliente ….. lo que espero no pase es de la boca a los actos …. todo el mundo debería moderarse de una puta vez

  4. El dia que en aquest país sapiguem opinar sense falta al respecte o dessitjar la mort… Mare de déu, la mitat tindrien que estar tancats per psicopatas. FEU POR.

    Ascazo de fauna.

  5. Vale, només sha dentrar al teu perfil Joan Repullo Repullo per veure que demanes QUE FUSILIN ELS PRESOS POLITICS.

    No ets un maleducat. Tu estàs malalt del cap.

  6. Joan Repullo Repullo ets la típica persona maleducada que excusa la seva falta de educació amb el tema dopinar el que “et surti dels collons.” Això, se lin diu ser un maleducat. No tenganyis. Ahhhh… I tu diu una ANDORRANETA, que sembla ser que Andorra des de fa uns dies sestà tornant racista.

  7. Sento vergonya al veure que alguns dels que comenten ho fan amb el nom de tot el pais. I encara sento mes vergonya quan algun tontaina diu que si no defensem el fet de insultar o realitzar actes agresius contra vosaltres “agafem carretera o manta”. No hi ha cosa mes desagradable que llegir aixo. De debo que em sap molt de greu, que tingueu de aguantar insults de compatriotes meus

  8. Albert Puigdellivol prego que disculpis alguns dels compatriotes meus. Has d’entendre que aqui al pais tenim idees de tots colors. Per desgracia tambe tenim mala gent que insulta i ni respecte a gent com vosaltres. Prego de nou que accepteu les meves disculpes com a andorrà que soc.

  9. Joan Repullo Repullo , sabes lo q es el respeto ?? Has compartido en tu perfil un comentario q no es nada agradable , pone así , q afusilen a los presos políticos …..muerto el perro se acabo la rabia .
    Hay se ve q clase de ser eres , el mal q deseas al vecino te viene a ti de camino , necesitas un profesional , estas personas tienen familia q crees q te dirían si leyesen lo q has publicado , siento repugnancia hacia ti y me das pena

  10. Que us voleu manifestar? Aneu a Madrid a bloquejar allí, ja veureu com aconseguiu mes coses, no toqueu els collons a un país q sempre US a preferit a vosaltres als francesos a l’hora de la sanitat, que dona de menjar a mitj la seu.

  11. Andrea Francisco no no tallaran cada setmana la carretera la vaga era avui i ja esta si no l’hagiesin fet indefinida directament. No es privacio fan que la teva circulacio sigui mes lenta pero no et priven d’ella

  12. Irina Sanchez Veiga 21 D es d’aqui mes de un mes, tallaran cada setmana la carretera? Ara porten dues seguides tallant-la ni que siguin unes hores es una privació de la lliure circulació

  13. Hi ha data per començar a solucionar el problema el 21D es el principi. Jo no recordi cap tall d’aquestes caracteristiques mes que aquestes dos vegades. Cuan la cosa porti dies llavors ja veurem que pasa. Ara per ara no cal alarmarse

  14. Irina Sanchez Veiga han fet aquest tall mes de una vegada no nomes dos. Ara anem de cami a 2 dies, veurem que passa i la cosa anira a mes en les proximes setmanes perque no te pinta de solucionar-se aviat.

  15. No es definitiu lo de diumenge es algo que s’esta dient pero encara no se sap. Jo tambe en surto perjudicada dema tinc formacio a la seu i no se si podre baixar pero com ja e dit ho respecto. Segueixo dient que vivim en un pais transfronterer i que aixo 1 cop cada 30 anys no crec que siguin per perdre els nervis.

  16. Oi tant que tothom hauria de tenir dret a vaga!! I estic completament d acord en que qui es vulgui manifestar que ho faci. Pero tambe existeix el dret a treballar, el dret a anar a l’escola, el dret de mobilitat… molts mes drets que per culpa d’uns que exerceixen malament el seu estan prohibint als altres de exercir els seus drets tambe. I no parlo del referendum ilegal.. si no d’una vaga mal executada.

  17. Andrea Francisco ja t’ho he dit perque per carretera aqui es per on entren i surten les mercaderies com tu dius es igual de visible en un altre lloc pero no es per visiblitat es per efectivitat. Se que el que a pasat avui ens repercutira pero es 1 dia. Jo tinc casi 30 anys i es la primera vegada (sense contar el dia 3 que aquella si que entenc que ens agafes per sorpresa pero la de avui ja estaba avisada fa 1 setmana) que ens tallen les carreteres no crec que haguem de fer un mon d’aixo.

  18. Irina Sanchez Veiga jo respecto la vaga, la meva pregunta es per què a la carretera? No es podria fer a un altre lloc? La visibilitat es la mateixa. Aquests dies ni tu ni cap centre vendrà res. La economía d’Andorra es veurà afectada. Això ens vindrà de conya per la pujada de pisos de la que et queixes

  19. No ens posem nerviosos, no hi ha cap imbecil ni cap tarat, tot son punts de vista diferents, tinguem pau que tots venim del mateix lloc.

  20. Andrea Francisco barrejes conceptes. Esta clar que el turisme es variat pero cuans rusos per cuans catalans??? Jo tracto a tothom igual sense distinsions siguem realistes es un turisme massiu i nomes amb els demes no se si viuriem. Jo no e demanat cap catifa vermella per ningu nomes que es respecti el dret a vaga que tenen i res mes. Entenc el enfado per les tallades a carreteres pero ja esta no sou el centre del mon i con aqui s’han tallat carreteres a la junquera i perpinya que fan frontera amb frança i no pasa res. No us adelanteu dema ja veurem que pasa si hi ha talls o no

  21. Irina Sanchez Veiga jo tmb treballo de cara al public i venen russos, anglesos, portuguesos, alemanys i un llarg etc, i es clar que s’ha de tenir en compte als catalans pero que ara els hi hem de posar la catifa vermella o que? Jo també soc turista a altres països i m’agrada que em tractin igual que una altre persona independentment de la meva nacionalitat. Ho sento si a la teva botiga només entren catalans, potser hauries de fer mes marketing

  22. Andrea Francisco jo tinc companys que viuen a la Seu i avui estaven a la feina. Segiu sense entendre que no us volen fotre a vosaltres pero crec que no hi voleu entendre. Si ells no venen a esquiar i a comprar tabac no se de que viuras ni tu ni ningu. No no tots son catalans pero un % molt alt si ho se perque treballo cara al public. I potser no es la solucio pero nomes amb la força del poble es consegueixen coses. Ho sento soc sindicalista i crec que el dret de vaga es un dret fonamental i que s’ha de respectar. I ells poden que nosaltres vivim en un pais tan atrasat que ni de vaga podem posarnos. I t’aseguro que motius n’hi ha pujades de sous de politics, retallades en sanitat, imposibilitat de trobar pisos en condicions sense deixarte un ronyo i podria seguir aixi hores

  23. Irina Sanchez Veiga estones? S’han obert 5 minuts a la 1, a les 3 i a les 8 de la nit, i la gent fronterera que ve a treballar? Li pagues tu el sou del dia que ha perdut? Es clar que hi ha injusticies pero no fotem al veí. Si no volen venir a esquiar i comprar tabac, que no vinguin ningú els obliga. Andorra no nomes viu dels catalans. Em sap greu perk sempre he defensat la seva causa i els entenc, pero aixo NO es la solució.

  24. Uiii sii a estones.. que solidaris mare meva.. em pots explicar quina es la diferencia entre no deixar votar el dia 1 d ‘Octubre i no deixar a la gent circular lliurement??.. aiiss clar.. que si que ho fan.. que obren la carretera a estones… venga va

  25. Andrea Francisco la carretera s’obre a estones el cami de terra es per la gent que ve a treballar. Mira l’aeroport no em sembla mala idea. Ves al cap de govern i digali que s’hi posi, que es baixi el sou i faci alguna cosa per el seu pais. Perque molt enfadats per els talls pero gens cuan es tracta de defensar les unjusticies que hi ha a Andorra

  26. Irina Sanchez Veiga per un camí de terra bastant xungo pel que m’han dit, i anant molt lentament. Si que m’entero de les coses. Podeu manifestar-vos a la carretera de bourmadame també, i de pas tancar el accés a europa en general. Podem construir un aeroport a andorra per anar en avió també o pel riu valira. Hi han opcions!

  27. Andrea Francisco la gent que va a bcn a fer tractament pot pasar aixi que a lo millor haurieu de baixar a la seu a veure que pasa en realitat i no fiar-vos del que us diuen…

  28. Irina Sanchez Veiga no es tracta de anar a la seu de passeig es tracta de la llibertat de les persones de entrar i sortir quan volen o ara ho decideixes tu? Has hagut de cancelar una hora al doctor quan fa mesos que l’has demanat? Tens algun familiar que depèn de un tractament? Em sembla que no…

  29. Andrea Francisco soc andorrana visc a Andorra i no em sento empresonada al meu pais. Si aquest cap de setmana no podeu anar a la seu ja hi anireu un altre. Heu vist algun frances queixarse??? Nooo doncs els hi han tancat la Junquerani perpinya.

  30. Irina Sanchez Veiga si tu fossis andorrana i sentissis que estas empresonada en el teu pais, diries lo mateix? Si et diuen que estarán les fronteres tancades 5 dies? Es humà aixo?

  31. Art. 116 d la constitució i solventat en un moment, tots cap a casa i demà a fer treballs per la comunitat, que així estaran entretinguts durant uns dies!

  32. Andrea Francisco vaga general igual a tall de entrada i sortida de mercaderies. A on entren i surten mercancies aqui??? Ohhh per andorra. No som el melic i menys es un boicot digali boicot cuan aquest hivern no vingui ningun catala a esquiar i haguem de començat a tancar botigues perque estem tractant malament al que es el 70% del nostre turisme. A lo millor vindran els madrilenys o els extremenys a esquiar aqui.

  33. Irina Sanchez Veiga us podeu manifestar a la plaça, al segre, devant de correus… hi han molts llocs. El que esteu fent es boicot a andorra, i aixo no m’ho invento he vist comentaris a les xarxes. El que dius es una excusa mes

  34. Eduard Àlvarez joe Edu que be algu que pensa com jo. Aqui es pensen que son el melic del mon i no entenen el que comporta una vaga general. Espero que per Tarragona tot be. Jo aqui penso molt en tu i en els amics que tinc per Cat. Estic amb vosaltres

  35. los que vivimos en Andorra que coño tenemos que ver no tienen en cuenta que aqui hay gente tiene que ir al medico a otros sitios y vosotros la malloria no trabajais en la Seu sino aqui

  36. Sempre he considerat La Seu d’Urgell una ciutat agermanada amb Andorra i avui us he de donar les gràcies pels professors que venen de la Seu d’Urgell i no arriben, gent que te hora al metge des de fa 8 mesos i no pot baixar, gent amb vols que no podrán agafar i sobretot els enfrentaments que això generarà entre nosaltres que mai han existit. Si usted plau, deixeu a la gent tranquila.

  37. Albert Puigdellivol i tu que ets catedratic ? Si jo tanques l’acces a casa teva que dirias? Aixi feu amics, Europa no us volen i ara l’unic pais amic menys. Si senyors neu bé!

  38. Ejercito diu… Sube tu aquí q te desnudo te meto 2 plumas de faisan en el culo y corre haciendo eses q si corres recto me duras un suspiro pamplinas y preocúpate de tu casa y deja Andorra tranquila .. q te piensas q solo tienes tu mala ostia y xuleria

  39. Eduard Àlvarez catalunya no está cerrada por montañas y hay varias vías de acceso. Bien has dicho “principales” y no secundarias. Andorra solo tiene dos. No hagas a los demás lo que no quieres para ti

  40. Benvolguda Sra.,
    Si vostè s’informa, veurà que no només s’ha tallat l’accés a la Seu, sinó que s’han tallat totes les principals vies d’accés a Catalunya.
    Deixin de mirar-se el melic i pensar que es fa en contra del coprincipat.

  41. Te recuerdo que el ejercito de andorra es el español y el frances! Que no teneis vergüenza ir a tocar los huevos a la moncloa y dejar Andorra tranquila que lo que vais ha conseguir que pase algo que luego se arrepienta todo el mundo

  42. Me parece fatal lo que estáis haciendo Andorra no tiene que sufrir las consecuencias de vuestros actos. Podéis manifestaros en mil sitios pero lo hacéis para joder. Me sabe mal por los enfermos sobretodo y los trabajadores que vienen a ganarse el pan cada día. No hay humanidad

Comments are closed.

TOTES LES NOTÍCIES