Man holding credit card in hand and entering security code using smart phone on laptop keyboard, online shopping concept.

Decorar la casa de forma original i amb art de qualitat ha deixat de ser un luxe a l’abast d’uns pocs gràcies a Internet. El comerç en línia ha democratitzat l’accés a obres d’artistes de talla mundial, però sobretot d’artistes emergents i autors anònims que venen els motius de les seves creacions a preus assequibles. Un fenomen que ha disparat la compra d’art “low cost” a la xarxa.

Milions d’internautes adquireixen cada dia les obres dels seus artistes favorits a través del seu Smartphone i ordinador. En concret, la venda d’art online va suposar 4.900 milions de dòlars al 2016, un 9% del mercat global, segons l’informe “The Art Market 2017”, elaborat per la investigadora del mercat de l’art, Clare McAndrew.

Fa uns anys el normal era que els usuaris acudissin a galeries i exposicions per conèixer els artistes i les seves obres. No obstant això, en els últims anys han sorgit botigues d’art i decoració natives digitals enfocades a les creacions seriades, que ofereixen més avantatges al públic en general i als artistes. “El comerç en línia és un aparador per al consumidor on descobrir les obres d’artistes de tots els estils i tècniques. Mentre que per a la comunitat d’artistes a la Xarxa, es tracta d’un espai on promocionar i vendre les seves obres”, assenyala María Dolores Fernández, portal manager per a Espanya de la botiga en línia especialitzada en decoració de paret, Posterlounge. “En el cas de la nostra plataforma, a més, són els propis artistes els que decideixen el preu de les seves obres en funció del marge que es porten per cada venda”, afegeix Fernández.

Aquestes botigues en línia compten amb un ampli catàleg de creacions artístiques. En el cas de Posterlounge, la plataforma disposa d’un catàleg de 100.000 motius artístics de 10.000 artistes gràcies a la seva associació amb importants agències d’imatges com; National Geographic, Bridgeman Art o Everett Collection. El portal reprodueix i imprimeix sota demanda les obres originals dels artistes, el que li permet produir de manera sostenible i controlar la qualitat dels seus productes.

Aquest eCommerce, que també ven els seus motius en altres països europeus com Alemanya, Àustria, Suïssa, França o el Regne Unit, va obrir la seva pàgina web a Espanya fa uns mesos a causa de la creixent demanda d’usuaris al nostre país. A la web es poden trobar obres tant de reconeguts artistes contemporanis com Christin Lamade o Sylvie Demers com d’artistes clàssics com Monet o Van Gogh. Tots els seus motius es poden adquirir a preus a partir d’uns 7 euros, segons la mida i el material que triï l’usuari. “El nostre objectiu és que qualsevol persona pugui tenir una obra d’art a la sala de casa”, conclouen des de Posterlounge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada