El Consell de Ministres ha aprovat, aquest dimecres, el Decret que modifica el Reglament regulador de les funcions, l’estructura i l’organització del Cos de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvaments, i que crea així l’Equip de Manipuladors d’Explosius per al Desencadenament d’Allaus.

El Decret aprovat aquest dimecres té com a objectiu crear aquest equip i establir-ne les funcions, de manera que la tasca de control d’allaus amb les instal·lacions del polvorí del CATEX que fins ara requeien en tres membres del Cos de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvaments, quedin emmarcades en aquest equip.

Des del 1986 aquestes tasques les havien assolit membres del Cos que havien estat formats a aquest efecte, i s’ha cregut oportú emmarcar la tasca en un nou àmbit organitzatiu.

El Decret estableix que l’Equip de Manipuladors d’Explosius per al Desencadenament d’Allaus (EMEDA) és un equip específic format per tres membres del Cos de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvaments com a màxim, adscrits al Grup de Rescat de Muntanya o al Grup de Suport de Muntanya de la Unitat de Grups Especials de l’Àrea Operativa del Cos. Durant el termini d’un mes de l’entrada en vigor d’aquest Decret, els membres del Cos que actualment assumeixen aquestes funcions hauran d’informar de la voluntat de ser adscrits a l’EMEDA.

L’EMEDA té encarregat dur a terme els tràmits administratius oportuns per a la comanda dels explosius necessaris per desencadenar allaus, traslladar els explosius al polvorí del cable aeri de Soldeu, controlar les instal·lacions i la càrrega de les bateries, valorar les situacions de risc d’allaus i actuar fent ús, si escau, dels explosius i altres mitjans fent ús del CATEX per al desencadenament d’allaus. L’equip també farà ús dels explosius per purgar les zones amb risc d’allaus on s’hagin de celebrar esdeveniments amb afluència important de persones i durà a terme activitats de prevenció, entre d’altres tasques.

Els membres del Cos adscrits a l’EMEDA rebran una prima no consolidable pel temps que hi desenvolupin les funcions, d’un import mensual de 370 euros, del 15 de novembre al 15 de maig. Aquesta prima ja es percebia, però no tenia empara normativa, tal com havia assenyalat el tribunal de Comptes en el seu informe anyal, i per tant en virtut del nou Decret es resol aquesta mancança.

La quantitat assignada inclou les hores extraordinàries, les dietes i les despeses de desplaçament vinculades a les funcions corresponents. A més, l’equip haurà d’estar disponible i localitzable permanentment durant el període assenyalat i haurà de fer les formacions oportunes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada