ERC reclama al Senat un pla de reducció dels accidents a l’N-260 al Pirineu català

El grup d’Esquerra Republicana al Senat ha reclamat novament al Govern espanyol que presenti en el termini de tres mesos un pla d’actuació per reduir la sinistralitat a la carretera N-260. La formació republicana ha registrat una iniciativa per debatre en el proper ple de la cambra, en la qual es demana també realitzar un informe detallat de l’estat en què es troba l’Eix Pirinenc. El debat i votació de la moció tindrà lloc durant la sessió plenària del 20 i 21 de febrer.

ERC demana que en aquest mateix informe es concretin les inversions previstes i no executades fins ara. El tercer punt de la proposta, que defensarà la senadora Anna Azamar, exigeix destinar una partida a les obres de millora i adequació de l’N-260 per tal de reduir l’alta accidentalitat que s’hi registra.

Precisament, en l’exposició de motius de la proposta, els republicans recorden que es tracta d’una de les carreteres més perilloses de l’Estat. A l’N-260 al seu pas per Catalunya hi ha 5 dels 50 trams més perillosos de tota la xarxa viària espanyola, és a dir, el 10% dels trams més perillosos de tot l’Eix Pirinenc. Un d’aquests, que el que va de Bellver de Cerdanya a Martinet, apareix de manera contínua com un dels quatre trams més perillosos la xarxa viària catalana a l’informe anual europeu EuroRap, que a Catalunya elabora el RACC.

Sobre aquesta mateixa qüestió, el Congrés dels Diputats ja va aprovar ara fa un any, a instàncies d’Esquerra Republicana, una Proposició no de Llei a la Comissió de Seguretat Viària, però el govern espanyol ha ignorat aquest mandat parlamentari. Això ha provocat, afirmen, “la cronificació i l’enquistament del problema, mentre la saturació de la via continua emportant-se la vida de persones”.

Un total de 353 dels 500 kilòmetres que té l’N-260 transcorren per Catalunya i uneixen les poblacions de Figueres, Olot, Ripoll, Puigcerdà, la Seu d’Urgell, Sort, la Poble de Segur i el Pont de Suert. De fet, són especialment perillosos el tram entre Ripoll i Puigcerdà (concentra més del 70% dels accidents mortals de la comarca del Ripollès); el tram de la frontera amb l’Estat francès (Coll de Belitres) fins al seu desviament amb l’N-II (uns 36 kilòmetres aproximadament) i el traçat de 17 km entre Navata i Besalú.

TOTES LES NOTÍCIES