Entren en funcionament dos nous radars de tram a l’A-2 entre Jorba i Argençola (Anoia) en els dos sentits

El Servei Català de Trànsit (SCT) posa en funcionament dos nous radars de tram a partir del dijous 16 de maig amb l’objectiu de reduir la velocitat excessiva o inadequada en aquest tram així com la sinistralitat. Aquests sistemes de control de la velocitat responen a les directrius fixades en el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020 i són una eina eficaç alineada amb l’estratègia de la Visió Zero.
 
  • En concret, es posarà en marxa un radar de tram a l’A-2 entre Jorba i Argençola (Anoia) en sentit Barcelona entre els quilòmetres 539+210 i 545+170 que controlarà la velocitat al llarg d’un tram de 5,96 km de longitud. En sentit Lleida el radar de tram s’ubica entre els quilòmetres 545+175 i 539+204 i controlarà la velocitat al llarg d’un tram de 5,97 km de longitud.  El límit màxim de velocitat permès a la via és de 120 km/h
  • Amb aquesta ampliació de 11,93 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són 146,443 els quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana.Amb aquests nous dispositius, funcionaran 30 radars d’aquest tipus en el conjunt de la xarxa viària catalana.
 
Funcionament dels radars de tram
Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d’un equipament de reconeixement de matrícules situat a l’inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès. Aquests cinemòmetres tenen l’objectiu de prolongar l’efecte de la reducció de velocitat durant diversos quilòmetres per fer un espai viari segur.
Principals avantatges dels controls de velocitat de tram
  • Constitueixen una eina eficaç per reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària.
  • Eviten frenades sobtades.
  • Cobreixen de forma efectiva un tram sencer d’una via.
  • S’obtenen velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram.
  • És un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors.
  • Aquest sistema complementa els sistemes de control convencionals, com els radars microones, de làser i els piezoelèctrics.
Radars de tram de la xarxa viària catalana
Amb aquest dos nous dispositiu de l’A-2, ja funcionen 30 radars de tram en el conjunt de la xarxa viària catalana: http://transit.gencat.cat/ca/seguretat_viaria/cinemometre_fixos_mobils_catalunya/

TOTES LES NOTÍCIES