Dos centenars de persones s’han emocionat en la première d’Entre muntanyes, que s’ha visionat aquest vespre a les sales dels Cinemes Illa Carlemany. Un documental que reflecteix l’epopeia de la casa de colònies AINA, nascuda el 1976 a Canillo de la mà de mossèn Ramon. El film és el testimoni visual que relata el que significa AINA per a totes les persones que hi han passat, les que hi són i el que pot representar per les que encara han d’arribar.

El documental mostra la visió de la vida de mossèn Ramon, un “model de comunitat”, basat en un missatge de generositat, respecte, llibertat i amor per la naturalesa que s’ha transmès de generació en generació i per on han desfilat prop de 25.000 nens i 1.800 monitors.

“L’objectiu d’aquest projecte és poder ensenyar el que és un referent educatiu que és el mossèn Ramon i poder internacionalitzar que a Andorra eduquem en valors”, ha explicat el director del documental, David Haro. Un projecte que ha estat pensat com a “projecte de país” i en el qual han participat tots els comuns, el Govern d’Andorra així com un seguit de donacions privades “tant econòmiques com a nivell de recursos materials i personals, sense sense els quals aquest projecte no hauria pogut sortir endavant”, ha afegit Jaume Planella, productor executiu.

Quan acabin les dues setmanes en cartellera que la producció del documental ofereix en exclusiva a Andorra, l’objectiu de l’equip és aspirar a entrar a diversos festivals de cinema arreu d’Europa i algun del centre i sud del continent americà. Les diverses procedències de l’equip –Mèxic, Portugal, Itàlia, Alemanya i Espanya— faciliten aquest objectiu, que acabaria portant la història d’una petita comunitat andorrana a molts països diferents. Un cop ‘Entre muntanyes’ hagi acabat la gira de presentació als cinemes i a la televisió, el document gràfic només donarà beneficis econòmics a AINA.

El documental es va gravar durant l’estiu de 2017 a la casa de colònies d’AINA. Al rodatge hi van participar una trentena de persones, sense comptar el suport logístic que es donava des d’AINA. Els espectadors han pogut seguir les novetats del rodatge gràcies al seguiment que l’equip es va fer a les xarxes socials i a la web del projecte.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada