Enllestides les voladures de prova per analitzar les vibracions del terreny del congost de Tresponts

Les voladures de prova que s’han dut a terme aquest dijous al congost de Tresponts, a les proximitats de la futura boca sud del túnel que s’excavarà en aquesta zona, s’han desenvolupat sense incidents i amb un resultat satisfactori, segons han informat fonts del departament de Territori i Sostenibilitat, encarregat d’executar les obres. Tot i que estava previst que l’actuació comportés talls intermitents, de cinc o deu minuts, de la carretera C-14 entre les 14 i les 15 hores, finalment s’ha optat per fer una única restricció en els dos sentits de la marxa que ha durat uns quinze minuts.

El tall ha començat poc abans de dos quarts de tres de la tarda i ha comportat que desenes de vehicles i camions hagin hagut de quedar-se aturats a l’espera que es pogués reprendre la circulació, quan faltava menys d’un quart d’hora per les 15 hores.

La prova ha inclòs deu denotacions controlades de diferent intensitat, que han tingut com a objectiu analitzar les vibracions i el comportament del terreny. Abans de concretar quan es podran iniciar les pròpiament destinades a la construcció de la galeria, caldrà comprovar els resultats del seguiment que s’està fent a través d’un sismògraf, instal·lat amb anterioritat a l’operació.

El túnel, que entrarà en servei a la tardor de l’any 2020, tindrà una longitud d’1,3 quilòmetres, una amplada de 12,60 metres i una altura de 7,90 metres. El tram d’actuació, però, arriba als tres quilòmetres, entre la sortida del nucli d’Organyà (Alt Urgell) i el desviament cap a la carretera LV-4001 que va fins a Montant de Tost, al municipi de Ribera d’Urgellet. En aquest sentit, està previst eixamplar la calçada actual fins als deu metres, amb la qual cosa serà necessari instal·lar en alguns punts estructures en voladiu.

Els treballs, a càrrec del departament de Territori i Sostenibilitat, compten amb un pressupost de 35,4 milions d’euros. Fins ara, gran part d’aquests s’han anat executant sense la necessitat de tallar totalment la via, a excepció d’aquest dijous durant les detonacions, ja que es dóna pas alternatiu dels vehicles per un dels dos sentits de la marxa en elsf moments en què es necessari ocupar una part de la calçada. Un cop entri en servei el nou túnel, s’evitarà que el trànsit rodat hagi de continuar circulant per un tram especialment sinuós del congost de Tresponts.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.