Tot  i haver aconseguit grans avenços en l’àmbit de la seguretat tecnològica corporativa, encara hem de prestar especial atenció a aquelles accions més bàsiques, i que de vegades solem passar per alt, per a garantir la disponibilitat de les dades de la companyia per part de tots els treballadors de la companyia.

En aquesta línia, des de Nexica, empresa tecnològica de solucions segures en el núvol i a casa del client, posen sobre la taula aquells punts que cap empresa ha de passar per alt en termes de seguretat i s’exposen quatre recomanacions al respecte per tenir així accés als dades sempre de forma segura:Mantenir els sistemes actualitzats: utilitza sempre versions de programari signades per cada fabricant i mantingues els sistemes actualitzats amb els pegats més recents. Diàriament es detecten noves vulnerabilitats que poden afectar fins i tot a les versions de programari més recents, de manera que cal estar sempre atent a les actualitzacions de seguretat que es publiquin, no instal·lar programes de fonts desconegudes i confiar exclusivament en aquells que provinguin de fonts certificades.

Protegir la informació sensible: utilitza tallafocs i solucions de seguretat que ajudin a prevenir atacs o intents d’intrusió de personal no autoritzat cap a les seves xarxes de negoci. De la mateixa manera, és recomanable la instal·lació d’antivirus i eines de filtrat que mantinguin nets i protegits els seus servidors i sistemes informàtics.

Vigilar la informació que es comparteixi: pren certes precaucions amb els comptes i claus que donen accés a la informació corporativa. En aquest sentit, els empleats han d’utilitzar contrasenyes segures i que recordin, evitant que puguin revelar-les i/o anotar-les en cap dispositiu que pugui comprometre la confidencialitat.

Donar suport a la informació: la implantació de solucions de backup i/o disaster recovery permet que les empreses puguin recuperar la seva capacitat ràpidament després d’un incident greu. És convenient analitzar les necessitats de cada negoci per ajustar la solució que millor s’adapti a cada un d’ells, però independentment de l’elecció, la recomanació és programar respatllers de la informació que s’executin periòdicament.

“Ara que ens trobem en plena efervescència tecnològica, amb una infinitat d’iniciatives aplicades a l’empresa, no hem de baixar la guàrdia per tal de garantir la disponibilitat de les nostres dades”, afirma Marc Granados, director comercial i de Màrqueting a Nexica, que afegeix que “hem de confiar la seguretat de les nostres dades a consultores amb experiència en grans projectes i que prestin suport 24 hores al dia els 365 dies a la setmana”.

Una de les opcions per garantir la protecció dels documents que proposa Nexica és l’aplicació Nexica Files, basada en OwnCloud, amb la qual emmagatzemar els documents en el núvol de manera segura, amb diverses opcions com ara: sincronització d’arxius entre equips, servidor o compartiment d’arxius de forma pública o entre usuaris.

Per Tecnonews / AMIC

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada