Els vols instrumentals a l’aeroport Andorra-la Seu podrien ser una realitat l’any vinent

L’aeroport Andorra-la Seu ha acollit aquest dimecres vols de simulació d’aproximacions instrumentals amb l’objectiu de complementar l’informe que es presentarà a les autoritats espanyoles per tal que autoritzin dotar la infraestructura d’un aparell GPS i poder així acollir vols comercials.

El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, ha explicat que aquest és un pas més fet pel Govern andorrà juntament amb Aeroports de Catalunya per fer possible que l’aeroport pugui rebre vols de viatgers de cara al 2018. Amb tot, ha alertat que els processos són “llargs i complicats” i que al 2018 l’aeroport pot estar preparat per rebre els vols, però podria faltar l’autorització de l’Estat espanyol per instal·lar la instrumentalització GPS.

El ministre Jordi Torres ha explicat que la instrumentalització via GPS no és habitual a Espanya, i per aquest motiu s’han hagut de fer proves a l’aeroport Andorra-la Seu com les d’aquest dimecres i d’encomanar diversos estudis aeronàutics a empreses de renom espanyoles “perquè AENA autoritzi aquest tipus d’aterratges”.

Tal com ja va explicar Aeroports de Catalunya, un cop fetes les proves se solicitarà la validació i autorització per part de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA). Un cop s’aprovin aquests tipus de vols instrumentals caldrà que Enaire (Navegació Aèria) validi el projecte que posteriorment l’haurà de validar la Direcció General d’Aviació Civil i el Ministeri de Defensa. Per tot plegat, Torres ha alertat que els processos “són llargs i complicats”, de manera que preveu que l’aeroport ja pugui rebre vols amb aproximacions instrumentals de cara l’any vinent, però podria faltar l’autorització de l’Estat espanyol.

Les proves s’han fet amb un avió ATR 72-500 amb capacitat per a 70 persones, que és el tipus de nau que podrà operar a les instal·lacions de Montferrer. Els informes teòrics fets fins a la data demostren la viabilitat dels vols instrumentals a l’aeroport, però calien proves reals per finalitzar els informes.

(Text: ANA / Foto: Aeroports de Catalunya)

1 comentari

  1. Em permeto copiar un texte que vaig llegir sobre la instal·lació d’un sistema GPS en un aeroport

    ———

    El GPS no es un sistema de navegación instrumental, el GPS sirve de respaldo a los sistemas de navegación instrumental. un ATR lleva ADF, VOR, DME, ILS, INS, sistemas RNAV etc. el GPS es solo un respaldo. No hay publicadas aproximaciones de precisión con GPS y a malas utilizarías el INS que también es autónomo, más preciso que el GPS, está certificado y con suerte te marcas una ILS LIKE, aunque no se si está posibilidad lo tienen los ATR, pero en el fondo da igual porque en ese aeropuerto no se puede.

    http://www.enaire.es/csee/Satellite/navegacion-aerea/es/Page/1078418725163/?other=1083158950596&other2=1237570641734&other3=1237570642098#ancla356

    Si queréis podéis comprobarlo en el enlace de arriba y veréis lo divertido que aterrizar allí.

    El problema es que la pista está en un valle rodeado de montañas y su situación hace imposible instalar un sistema de aterrizaje de precisión por lo que cada 2 por 3 llegas a mínimos y te tienes que ir al alternativo y a día de hoy la situación sigue siendo la mismas.

    Operar en Seo significa que la mitad de la veces no vas a poder aterrizar, ese aeropuerto sirve para avionetas helicópteros, servicios de evacuación y sanitarios, pero operar con un ATR es de locos.

    ————

Comments are closed.

TOTES LES NOTÍCIES