Els vehicles elèctrics troben dificultats per implantar-se com a alternativa turística


Els vehicles elèctrics han arribat a Andorra per oferir noves propostes turístiques sostenibles i respectuoses amb el medi ambient. D’una banda, el segway i el twizzy permeten accedir a llocs on no arriben altres vehicles com els quads o els cotxes particulars. A més, no contaminen, tenen un consum similar al d’una rentadora i no fan soroll. Així ho han explicat els responsables de Gica’m i Volta’l, dues empreses andorranes que han iniciat rutes amb segway i cotxes elèctrics per diferents indrets del Principat. Amb tot, el fet de proposar una activitat innovadora ha suposat també alguns entrebancs per posar en marxa el projecte.

El segway i el cotxe elèctric són dos mètodes de transport no contaminants però també volen convertir-se en una alternativa de turisme sostenible i innovador. ‘Volem ensenyar Andorra de punta a punta de manera sostenible’, ha apuntat el responsable de Gica’m, Albert Sanromà.

L’empresa ofereix excursions amb twizzy, un cotxe elèctric, combinades amb múixing, visites a Naturlandia o dinar a Les Portelles, entre altres.

Per la seva part, els segway són ‘màquines tot terreny’, com explica el responsable de Volta’l Andorra, Quim Barceló, que permeten fer rutes tant urbanes com per la muntanya i poden passar per llocs on no hi caben altres vehicles.

Tot i així, aquestes dues noves propostes han trobat alguns entrebancs per poder-se establir al Principat. D’una banda, requereix una inversió inicial d’uns 12.000 euros en el cas dels cotxes elèctrics i entre 7.000 i 8.000 euros per cada segway.

A més, el fet que es tracti d’una activitat nova que no estava present al Principat ha retardat els plans per posar-la en marxa. ‘Sempre que innoves costa d’introduir, que la gent ho vegi com una cosa factible i que pot funcionar’, ha declarat el responsable de Gica’m. En la mateixa línia, el representant de Volta’l ha manifestat que ‘a vegades la voluntat de crear coses noves costa, simplement potser pel fet que comporta temps o perquè s’han d’estudiar les coses i comparar amb altres llocs’.

Per exemple, ha explicat Barceló, l’ús del segway no estava regulat dins del sistema de circulació. Tot i així, ‘quan fas una cosa que penses que és nova a nivell turístic, que és atractiva i tens exemples de grans ciutats del món, on agrada i se segueixen uns protocols que ha quedat demostrat que funcionen, sobra que en alguns llocs del país trobis dificultats’, ha lamentat.

L’objectiu és posicionar-se com una oferta més de turisme i oci, però també fer un efecte taca d’oli i potenciar l’ús dels vehicles elèctrics com a mitjans de transport sostenibles i eficients.

Entre els seus avantatges hi ha el respecte pel medi ambient, la seva autonomia pot arribar als 20 quilòmetres en el cas dels segway, tots dos vehicles assoleixen els 80 quilòmetres per hora i la seva càrrega, exposa Sanromà, ‘és com la d’una rentadora’.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.