Els usuaris podran exigir a les empreses que els expliquin què fan amb les seves dades

A l’hora de fer una compra en línia al web d’un minorista, l’usuari moltes vegades es crea un compte, dóna permisos al site, o vincula els seus perfils de Facebook o de Google per fer la transacció de manera més ràpida i còmoda. Però el que moltes vegades desconeix és que el propietari de l’eCommerce pot compartir tota la informació amb una complexa xarxa d’anunciants, empreses de màrqueting, grups d’anàlisi de dades i altres “partners seleccionats”.

És probable que la majoria dels usuaris desconeguin què saben les companyies sobre ells. No obstant això, aquest panorama canviarà quan entri en vigor al maig el Reglament General de Protecció de Dades (GDPR) a la Unió Europea. Aquest acte legislatiu obliga les organitzacions a explicar als seus clients amb qui comparteixen la vostra informació i què es fa amb ella.

Sergio Maldonado, CEO de PrivacyCloud, una plataforma que permet als usuaris tenir més control sobre les seves dades personals, explica: “Les marques hauran de canviar radicalment les seves polítiques de privacitat. Avui, molts negocis diuen que comparteixen els seus fitxers amb una sèrie de partners sense especificar qui són, i amb el GDPR estaran obligats a aclarir qui té accés a la informació dels seus clients”.

Les entitats que reben les dades de clients de minoristes i altres empreses participen de diverses maneres en la seva recopilació i organització per crear perfils en línia: quan i on naveguen els compradors, què miren i si compren qualsevol cosa. Aquests perfils, que es desenvolupen afegint altra informació procedent de llocs de xarxes socials, aplicacions, consultes de motors de cerca i altres comportaments a la web, poden vendre a empreses de publicitat i utilitzar-se per promocionar productes i serveis a la xarxa.

En general, el GDPR donarà un major poder als ciutadans de la Unió Europea davant les empreses que participen en el tractament o emmagatzematge de les seves dades. Ara, els usuaris hauran de donar un consentiment explícit per compartir-los, el que acabarà amb les caselles al final de llargs paràgrafs legals per denegar el permís. També hi haurà una definició més àmplia del que és informació personal per incloure els anomenats pseudònims, com els identificadors online i tot el que reveli la ubicació d’algú. A més, qualsevol persona pot exigir a una companyia que li faciliti un fitxer amb totes les dades que emmagatzema sobre ell, amb la llista d’empreses que poden accedir-hi i amb l’ús que li donen. També podrà exercir de manera més fàcil els seus drets a la rectificació i l’oblit.

Les empreses també temen una revolta dels usuaris en línia
Moltes companyies estan preocupades, ja que creuen que si els seus clients entenen com funciona el sistema d’intercanvi de dades deixaran de fer negocis amb ells. Sostenen que els internautes no voldran compartir la seva informació amb companyies que no coneixen. No obstant això, Sergio Maldonado explica que aquesta pot ser una molt bona oportunitat per oferir valor afegit en forma de confiança: “La majoria dels consumidors se senten molt incòmodes quan no saben què passa amb les seves dades. Les empreses han de trobar la forma d’explicar-los a on va la seva informació sense espantar-los, explicant-los què és el que saben sobre ells, amb qui els comparteixen i com els utilitzen, i aquí és on entra PrivacyCloud en joc, per vetllar pels drets dels usuaris i facilitar a les empreses dur a terme la seva estratègia de màrqueting d’acord a la nova GDPR”, conclou.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.