El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha detallat, aquest dijous al migdia durant la compareixença davant la Comissió Legislativa d’Economia, que l’entrada de turistes durant l’any 2015 “ha mantingut la línia ascendent dels darrers anys amb un creixement del 10,6%”, però ha lamentat que aquest creixement no s’hagi donat també en els excursionistes, ja que tal com ha recalcat, “tancarem l’any amb una disminució del 5,5%” i, per tant, el nombre de visitants totals es redueix en un 0,5%. En relació a la disminució dels visitants d’un dia, Camp ha matisat que “fa molts anys que tenim una tendència a la baixa en aquest àmbit” i ha afegit que “la pèrdua de competitivitat del nostre sector comercial i els tancaments de l’accés per França són dos factors que afecten directament”. Tot i això, el ministre també ha comentat que “la crisi econòmica també ha propiciat aquesta disminució, ja que tal com ha indicat, “no es pot negar que gran part dels excursionistes vénen al país per comprar” i, per tant, “si el poder adquisitiu disminueix, l’entrada d’excursionistes també”. Quant a l’increment del 10,6% de turistes, Camp ha detallat que, novament, els espanyols, amb un augment del 10,3%, i els francesos, amb un increment del 26,4%, són els mercats que més han crescut. Pel que fa a la resta de nacionalitats, Camp ha explicat que la disminució del 3,5% s’explica per la baixada del 50% del mercat rus, tant a l’estiu com a l’hivern.

Mantenir el posicionament del turisme d’hivern i potenciar el de salut i religiós, reposicionar el turisme de compres, donar més presència a l’oferta cultural, i cercar nous mercats, entre d’altres. Aquestes han estat algunes de les accions que ha realitzat Andorra Turisme durant el darrer any i que el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, i el gerent de la societat, Betim Budzaku, han presentat aquest dijous al migdia davant la Comissió Legislativa d’Economia. En relació a les xifres obtingudes, tot i lamentar la disminució del 5,5% en excursionistes, Camp ha comentat que “estem contents per l’augment del 10,6% de turistes, ja que s’evidencia la tendència positiva dels darrers anys”.

Pel que fa al turista francès que, novament, amb un increment del 26,4%, ha estat el mercat que més ha augmentat, Camp ha assegurat que “tenim en aquest mercat una possibilitat de creixement molt important, ja que actualment només rebem 400.000 turistes francesos, pels dos milions de turistes espanyols”. Respecte a la disminució dels excursionistes, tot i recalcar que “en cap cas ens volem justificar”, Camp ha recordat que “dels darrers vuit anys, el 2013 i 2015 han estat els anys que més dies s’ha tancat l’accés per França i aquest fet ha coincidit també amb la baixada d’excursionistes”.

Pel que fa a la inversió en esdeveniments, amb 2,4 milions d’euros, l’espectacle de ‘Scalada Storia’ del ‘Cirque du Soleil’ ha estat l’esdeveniment en què més s’ha invertit. Els campionats del Món de BTT i trial de la Massana, amb 950.000 euros, i el patrocini del BC MoraBanc, amb un milio d’euros, també han estat dues de les inversions més importants. Quant a la despesa global destinada en campanyes de comunicació, el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha detallat que la xifra ha arribat fins als 6.297.000 milions d’euros, dels quals, 3.234.000 milions s’han destinat a l’hivern, mentre que els 2.544.000 milions restants s’han invertit durant l’estiu.

Sílvia Bonet demana explicacions sobre el ball de xifres entre Andorra Turisme i la Unió Hotelera

Des de l’oposició, la consellera general de SDP, Sílvia Bonet ha qüestionat la diferència de dades obtingudes per part de la Unió Hotelera i Andorra Turisme, ja que tal com ha comentat, “podem entendre certes diferències, però quan es tracta de xifres tan desiguals, resulta bastant estrany i genera confusió”. En aquest sentit, el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha recordat que “vaig ser el primer sorprès quan vaig veure el creixement del 19,6% de turistes durant l’estiu” i per això, tal com ha indicat, “vam decidir contrastar la informació amb diferents fonts i totes van aportar resultats positius excepte la Unió Hotelera”. Per aquest motiu, Camp ha explicat que “no es va afegir el 3,4% de disminució de la Unió Hotelera dins el balanç de la temporada d’estiu per no generar confusió” i ha afegit que “som els primers interessats a obtenir dades fiables” i, per això, ha explicat que “aquest divendres ens reunirem amb els representants de la Unió Hotelera per aclarir la situació i posar en comú tant els nostres sistemes de càlcul com els seus”. “Al final tot són estimacions”, ha admès.

Text i foto: ANA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada