filloy-1Els importants gruixos de neu de les darreres hores finalment han obligat a tallar totalment al trànsit els accessos a França. Els grans perjudicats són els transportistes de mercaderies, sobretot els que porten menjar que es fa malbé en qüestió de pocs dies. La situació ha obligat els camions a fer tota la volta per la frontera de la Jonquera i viatjar tota la nit per poder distribuir a Andorra els queviures a partir d´aquest matí. Els transportistes reivindiquen solucions a una problema que es repeteix massa sovint.

 El gerent Associació de Transportistes de Mercaderies, Víctor Filloy, assegura que “si avui no hi ha cap camió al mig de la carretera en aquella zona és perquè ahir es van saltar la norma, sinó encara estarien allà bloquejats esperant que algú els indiqués passar”.

El gerent dels transportistes de mercaderies explica que, en molts casos, els camions que duen queviures s’han vist obligats a fer la volta per la Jonquera. Això suposa un sobrecost important perquè cal doblar el nombre de conductors i augmenta el quilometratge. L’Associació de Transportistes no entén per què les autoritats franceses només prohibeixen el trànsit als camions quan la raó adduïda és que la restricció és motivada pel risc d’allaus. Filloy considera que “el risc d’allaus és el mateix per un vehicle lleuger, per un autobús i per un vehicle de 19 tones”. Tot i que reconeix que “sí que és veritat que en cas de dificultats si un camió articulat es quedés travessat a la carretera seria molt més difícil de treure” però està convençut “que en cas que succeís, Andorra posaria a disposició els mitjans que fessin falta per poder treure el camió de la calçada”.

A més, és difícil que això passi perquè els camions andorrans van molt ben equipats. Andorra està disposada a cedir maquinària si finalment queda atrapat un camió a la carretera francesa. Els transportistes han demanat al Govern que es puguin reunir amb la nova prefecta de l’Arieja. Filloy alerta que adquireixen “a proveidors francesos uns 180 milions d’euros en carburants, alimentació, roba, etc” però des de fa uns dies no han enviat cap camíó a França per carregar combustible i entenen que “els proveïdors de la zona sud de França perden capacitat de venta en aquesta situació”. Per tant, creu que “les autoritats franceses haurien de vetllar pels seus comerciants”.

Els camioners denuncien una falta de predisposició per part de les autoritats franceses, ja que, en molts casos, ni tan sols es tira sal a la carretera per garantir-ne la seguretat en circular-hi.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada