Els SMS són més efectius que els emails en una campanya de màrqueting

marqueting-mobil

A l’hora de planificar una campanya de màrqueting és crucial, en un primer moment, revisar els recursos amb què es compta i, en segon terme, triar el mitjà més adequat. En aquest sentit, les campanyes de email màrqueting solen ser les més triades, quan hi ha pressupostos més baixos. No obstant això, tal com es destaca des Xopik, empresa especialitzada en el desenvolupament i comercialització de solucions de business mobile màrqueting, els SMS són molt més efectius a l’hora de llançar una campanya.

Una de les principals avantatges del maketing mobile davant l’email màrqueting es refereix a la taxa d’obertura. Segons estudis publicats, el 90 % dels missatges promocionals que es reben a través del mòbil s’obren, enfront del 10 % dels mails. A més, la seva recepció i lectura és molt més immediata ja que de mitjana es triga com a màxim tres minuts des que és rebut.

“La comunicació per SMS és molt més efectiva i directa. L’SMS ja no és només un missatge de text, gràcies als smartphones, podem adjuntar imatges, links, opcions interactives, i tot, en format mòbil. Els mails es tendeix a esborrar-los. No obstant això, amb el missatge al mòbil hi ha moltes més possibilitats que s’obri, sobretot, si el missatge és molt clar i visual”, afirma Rubén Cruells, Soci i cofundador de Xopik. En aquest sentit, afegeix “els smartphones obren un món de possibilitats per a les cadenes comercials, les pimes, etc. pel que fa a la promoció dels seus serveis i fidelització del client”.

Xopik ha llançat una nova eina de campanyes de màrqueting mòbil. La plataforma permet crear una campanya de màrqueting mòbil en tan sols 60 segons. A més, el client pot analitzar la repercussió de la campanya, per tal de planificar les altres. Xopik ha desenvolupat a més altres solucions de seducció i fidelització de clients per al comerç, com és l’App Xopik, disponible per Android i iPhone. Una aplicació amb sistema de geolocalització que permet a l’usuari rebre ofertes, promocions, esdeveniments, de les marques situades en la seva ràtio d’interès.

Xopik va ser posada en marxa per Rubén Cruells i Lluís Martín a mitjan 2013.

Per Tecnonews / AMIC – Redacció

TOTES LES NOTÍCIES