Fet. He pujat una app. L’he desenvolupat amb tot l’afecte i dedicació, però, per què no la baixa ningú? Es tracta d’una de les situacions més comuns amb què es troben molts creadors d’aplicacions mòbils. Des d’InQBarna, startup especialitzada en el desenvolupament d’apps per a tot tipus de dispositius mòbils, s’aclareix que amb la voluntat sol, no n’hi ha prou i que cal evitar una sèrie d’errors comuns per tal d’aconseguir l’èxit de l’app.
Error capital 1: No és igual que una pàgina web: el dit és l’arma
Encara que sembli obvi, és un dels errors més freqüents: pensar que l’app funciona igual que un site. De la mateixa manera, si es té una web i es desenvolupa l’aplicació, fer-ho a imatge i semblança del portal, és un error. “Cal tenir en compte que l’usuari no està davant d’una gran pantalla, està davant d’un mòbil, amb el seu dit com a única arma, així que fes el favor de posar-ho fàcil o, en cas contrari, fugirà espaordit”, comenta Sergi Hernanz , director tècnic i soci fundador d’InQBarna.
Error capital 2: Registrar-se abans de saber què ofereix
“Forçar que l’usuari es registri abans de saber què ofereix la teva aplicació: un altre dels errors bàsics que no ens cansem de repetir als nostres clients” destaca Hernanz. Òbviament, un dels principals objectius és aconseguir com més registres millor, però obligar que es registrin abans de mostrar els punts forts de l’app “és la millor manera d’espantar”. Per aquest motiu, la regla d’or és “Prohibit Obligar” i menys sense que l’usuari sàpiga què és el que ofereix l’aplicació. És primordial desenvolupar des del punt de vista del que fa l’usuari, i no del que nosaltres volem que faci aquest usuari.
Error capital 3: Formularis: omple, omple
“Molt de compte amb obligar els usuaris a omplir pergamins plens de preguntes. Cansa. I molt. I acabes per abandonar l’aplicació” afirma Hernanz. La majoria dels errors comesos, tal com s’ha destacat anteriorment, solen venir de no posar-se al lloc de l’usuari a l’hora de dissenyar l’app. Els usuaris no fan el que nosaltres creiem o volem que facin, ells fan el que estan acostumats a fer. Sempre. I busquen una cosa senzilla i funcional.
Error capital 4: Deixar el màrqueting i la comunicació a la divina providència
Un altre error molt comú és ocupar tot el pressupost en el desenvolupament de l’app i deixar que la comunicació i el màrqueting vinguin sols. “Es diu que el repartiment ha de ser 50-50, però si no pots, optimitza al màxim en un dels àmbits, per poder competir de tu a tu en un mercat tan global com el de les botigues d’aplicacions”.
Per Tecnonews / ACPG – Redacció