Edgar Montellà (Speedcar GT-R /CM-PR) i Gerard de la Casa (Subaru Impreza WRC) van decidir desplaçar-se a Guia de Isora (Tenerife) amb l’objectiu de sumar la màxima puntuació, per a mantenir les seves opcions a les posicions de privilegi del Campionat d’Espanya de Muntanya (CEM) de la present temporada.
A força de mantenir la confiança en la lluita contra les adversitats, tots dos pilots van aconseguir el seu propòsit i es mantenen vius en la lluita per les posicions de podi en el certamen de muntanya espanyol.

Montellà, va tenir un començament complicat en la pujada canària, no va poder disputar la pujada d’entrenaments oficials, però va recuperar-se i lluitar per mantenir la 3a posició en la classificació provisional del CEM, a priori, el seu principal objectiu a Guia de Isora. L’esmentat objectiu el va complir amb escreix, ja que a més va aconseguir distanciar als rivals que el segueixen.
Gerard de la Casa (Subaru WRX), en un cap de setmana amb tota mena de problemes tècnics, va aconseguir una merescuda 2a posició en la pujada chicharrera, només va cedir davant l’incombustible pilot canari Luis Monzón, però va superar, en un final espectacular, dels sempre competitius Porsche dels pilots illencs.

Quant a la climatologia, l’ambient va ser diametralment oposat al que va passar fa unes setmanes en terres asturianes (pluja i fred). En la zona sud de Tenerife la calor va ser la nota predominant. Les altes temperatures van posar a prova la resistència tant de l’estat físic dels pilots com de les mecàniques.

La prova, organitzada per l’Escuderia Isora Tance Motorsport, es va disputar entre els punts quilomètrics 9,100 i 3,900 de la carretera TF-463. En total 5,200 km, amb un desnivell de 263 metres, un pendent mitjà del 5,8%.
Com és habitual en el timing del certamen, es van disputar tres pujades vàlides de carrera de les quals, els cronos de les dues millors es van acumular en la classificació final.

Categoria II (CM Promoció)
Edgar Montellà (Speed Car GT-R) va començar malament en els entrenaments lliures, no va poder disputar la pujada d’oficials, però a mesura que va avançar la cursa, la situació va anar millorant i va poder lluitar per una plaça en el podi que al final se li va escapar.
Montellà, pilot que compta amb el suport del programa de Joves Pilots de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA), era la primera vegada que competia a la Guia de Isora i això li va passar factura en les primeres pujades de competició.
En l’última pujada de carrera, va millorar en 2” les anteriors però no va ser suficient per a aconseguir el podi en la prova de Tenerife.

El jove piloto andorrà, no havia competit mai en la pujada canària. Les seves primeres impressions van ser aquestes: És una pujada molt bonica amb una part inicial molt ràpida i la final amb zones més tècniques.
Sens dubte un rival que hem tingut i que no comptàvem amb ell va ser la calor. Després de la primera pujada d’entrenaments vam haver de canviar la bateria, el regulador i l’alternador a causa de les altes temperatures.
Això va fer que no poguéssim sortir als entrenaments oficials i per tant a iniciar la carrera una mica a veure què passava.

Malgrat aquest inici, la continuació va tenir una progressió positiva: Abans de l’inici de la competició, era evident que els dos primers estaven una pas per davant, però estava convençut que podia estar prop de la 3a posició. Nosaltres vam millorar però el nostre rival directe (Estrada) també. Molt contents amb la 4a posició final que ens permet mantenir la posició de podi en la provisional del campionat.

Categoria III (Turismes)
Gerard de la Casa (Subaru WRC-Baporo Motorsport) va iniciar el seu desplaçament conscient que el cap de setmana no seria fàcil. Els rivals a batre serien els pilots canaris que, a més de conèixer molt bé l’escenari de la pujada, compten amb mecàniques molt competitives a les seves mans.
Per si això no era suficient, Gerard va tenir tota mena de problemes tècnics des de l’inici. No va poder disputar la pujada d’entrenaments oficials i per tant va iniciar la competició sense poder provar la seva mecànica.
En les dues primeres pujades va ser superat per Monzón, de manera més clara, i pel Porsche d’Enrique Cruz, encara que en aquest cas semblava que, si la mecànica l’ajudava, podia desplaçar al canari a la 3a plaça. Al final, ho va aconseguir en una última pujada espectacular (2’11”295) rebaixant en més de 2” les pujades anteriors. Va aconseguir el 2n lloc per la mínima diferència de 57 mil·lèsimes.

Gerard, guanyador de la pujada en el 2018, estava molt content amb el resultat final, així ho explicava: Em sembla que s’ha trencat tot el que es podia trencar. Hem fet la primera pujada de carrera sense provar tot el que vam haver de fer al Subaru … Al final de la primera jornada es va trencar el col·lector de l’escapament. Els tècnics de Baporo van treballar fins passada la mitjanit del dissabte … En fi, com deia problemes de tota mena. Resulta evident que, en aquestes condicions, la 2a posició és una gran recompensa al treball de tots durant el cap de setmana.

A més, el pilot de Gedith Center, tenia la convicció que: Amb un comportament normal del Subaru crec que haguéssim pogut lluitar pel triomf entre els Turismes. Almenys la diferència amb Monzón hauria estat molt inferior. De tota manera, tal com ha anat tot, estic molt content amb el resultat.

De retorn de les Illes Canàries, els habituals del Campionat d’Espanya de Muntanya tindran una nova cita amb la Pujada a Alp 2500, els dies 12, 13 i 14 de juliol. La prova organitzada per l’Escuderia Cerdanya Racing és la 5a del calendari del CEM 2019 (4a efectiva pel fet que Ubrique no es va disputar en la data prevista).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada