outlet-internetEn època de rebaixes el protagonista sempre és el descompte. Les rebaixes van sorgir com una fórmula perquè el comerç tradicional que treballava sota el concepte de “temporada” pogués liquidar els sobrants d’estocs abans del final de la mateixa. És una època notòria a nivell de comunicacions comercials on l’únic eix de comunicació és el descompte del preu.

Algunes marques, van començar fa dècades a formular models comercials per liquidar els sobrestocks durant tot l’any d’una manera més progressiva, és el que es coneix com outlets. Amb el desenvolupament d’internet, i més concretament del comerç electrònic, han aparegut models de negoci en línia que han estat dissenyats per treballar amb preus súper rebaixats tot l’any. Això és possible perquè no suporten una inversió en estoc, sinó que l’estoc ho suporta el proveïdor i aprofiten les oportunitats comercials que els ofereix el mercat.

És el cas dels portals de venda privada, el primer que va aparèixer a Espanya va ser Dreivip.com i posteriorment li van seguir altres (Privalia , Vente Privee). Dreivip.com va obrir el camí amb un model de negoci que va ser nou a Espanya i que va permetre que els clients poguessin accedir a grans marques a preus rebaixats tot l’any. Va ser un model dissenyat i concebut només perquè això pogués ser així.

En aquestes Rebaixes de gener que acaben de començar, els outlets online es convertiran en un dels principals protagonistes, ja que als descomptes que ofereixen durant tot l’any, se sumaran els propis d’aquestes dates. Això és així perquè, segons dades de Dreivip.com, l’hàbit de compra dels consumidors en dates de rebaixes ha canviat. El consumidor compara cada vegada més els preus dels productes i prefereix adquirir-los a través d’Internet per aconseguir estalvis de fins a un 80% i evitar les llargues cues i grans aglomeracions.

Segons un Estudi de Mercat sobre Moda Online en EspanÞa realitzat per Nielsen i Google el 2012, la quota de mercat de moda en línia dels portals de venda privada a Espanya és de l’entorn del 52%. Sens dubte aquesta fórmula comercial s’ha imposat en els hàbits de consum i és una de les maneres preferides pels clients per adquirir marques de moda per internet. Els portals de venda privada i Dreivip al capdavant com a pioner han ajudat a democratitzar el consum de les grans marques fent que aquestes siguin accessibles a molt més consumidors. Internet ha potenciat el valor “preu” dels productes ja que fa que aquest sigui molt més transparent.

Per Tecnonews / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada