Els ‘ipads’ seran aportats pels centres escolars a primera ensenyança


El Pla estratègic de renovació i millora del sistema educatiu andorrà (Permsea) s’implantarà el curs vinent a primera ensenyança en els cursos de cinquè i sisè. En aquest cas, segons ha informat la ministra d’Educació i Joventut, Roser Suñé, les tauletes s’introduiran com a part del material curricular dels centres i, per tant, estaran a disposició dels grups de treball ‘quan els docents ho considerin necessari per al desenvolupament dels projectes’. Això vol dir, que les famílies no s’hauran de fer càrrec de la compra dels ipads sinó que es prepararà els alumnes i se’ls ensenyarà en els processos i usos d’aquesta eina per arribar a la segona ensenyança amb els coneixements adquirits per assimilar-la com a eina individual. Pel que fa a la implantació del Permsea, la valoració dels centres és positiva, segons ha assenyalat la cap d’estudis de l’escola andorrana de segona ensenyança d’Ordino, Maite Casals. Els entrebancs que s’han pogut trobar, ha afirmat, són producte principalment de la novetat.

La ministra d’Educació i Joventut, Roser Suñé, ha visitat aquest dilluns l’escola andorrana de segona ensenyança d’Ordino per valorar la implementació del Permsea a primer i segon curs d’aquest cicle.

Els alumnes han mostrat el treball realitzat en grup amb el nou sistema d’aprenentatge per competències i amb l’ús de l’ipad. Segons han explicat la ministra, la cap d’estudis de l’escola, Maite Casals, i la directora de l’Escola andorrana, Ester Vilarrubla, la nova metodologia fomenta el treball en grup, ensenya a prendre decisions i a respectar les decisions dels altres, millora la creativitat, promou el desenvolupament de les competències digitals i millora la motivació dels alumnes.

A més, es fa una avaluació setmanal dels coneixements que s’han d’assolir en cada unitat de treball i un informe mensual amb les competències adquirides, el que permet un major seguiment per part dels centres i les famílies, han apuntat.

D’altra banda, la ministra ha assenyalat que la implementació del pla ha donat una major ‘cohesió’ entre el Ministeri i les escoles per la implicació en un projecte comú, progressar en la visió pedagògica i millorar la pràctica educativa.

Encara que Vilarrubla ha reconegut que ‘hi ha coses que anem reajustant’ com el temps o el tipus d’activitats programades, Casals ha afirmat que els principals reptes en la implantació del Permsea es deuen al factor de novetat.

Suñé ha explicat que al setembre s’implementarà el Permsea a cinquè i sisè de primera ensenyança, on l’ipad s’introduirà com a ‘eina grupal’. Així, les famílies no hauran de fer-se càrrec de la compra de la tauleta, sinó que seran propietat del centre i formaran part del material curricular de l’aula.

La decisió s’ha pres perquè es considera que el nivell dels alumnes per l’edat i pels hàbits de treball que requereixen aquests cursos és diferent dels de primer i segon de segona ensenyança que tenen ‘un treball més autònom’, ha apuntat la ministra. Les tauletes estaran a disposició dels grups quan els docents ‘ho considerin necessari per al desenvolupament dels projectes’, ha exposat.

Segons han manifestat Suñé i Vilarrubla, ‘tenim clar l’eix metodològic, el treball en grup i l’aprenentatge per competències i, al voltant d’això, les eines que s’han de fer servir’. Per tant, confirmen la tria de la tauleta com a eina de treball i volen transmetre la responsabilitat de l’ús i les aplicacions de la tauleta per a l’aprenentatge i per al creixement personal dels alumnes, han indicat. Durant la primera ensenyança doncs es vol ensenyar ‘els processos’ per arribar a la segona ensenyança amb la tauleta com a eina individual i amb l’assimilació d’aquesta eina dins del treball pedagògic.

TOTES LES NOTÍCIES