Els membres del Consell d’Infants de Sant Julià han exposat aquest dijous la seva proposta davant dels membres de la corporació laurediana. A més d’altres iniciatives que ja han pogut realitzar durant el curs, els alumnes dels tres sistemes educatius han instat a instal·lar senyals acústics als semàfors per als discapacitats visuals. La cònsol major, Montserrat Gil, ha valorat positivament la proposta ja que ‘és cert que fa anys que està damunt la taula del Govern i no s’ha dut a terme’. Per aquest motiu, a través del Comú, els infants han adreçat una carta al Ministeri d’Economia i Territori i, com ha assenyalat la cònsol, ‘si la fan els infants potser té més ressò mediàtic i a nivell del Govern són més resolutius que nosaltres’. El que sí que ha lamentat Gil és que no hi hagi una major interacció amb els infants i per això ha demanat que l’any vinent hi hagi ‘una relació més estreta’ entre els cònsols i consellers i els alumnes i que els primers siguin presents a les reunions de treball.

La portaveu del Consell d’Infants de Sant Julià, Lorena Gómez, ha exposat davant dels cònsols i consellers lauredians la proposició dels alumnes dels tres sistemes educatius de disposar de senyals acústics per als semàfors per a què les persones amb discapacitat visual puguin creuar les carreteres amb major seguretat.

La cònsol major, Montserrat Gil, ha agraït la proposta perquè ‘és cert que fa anys que està damunt la taula del Govern i no s’ha dut a terme’ i ha considerat que ‘si la fan els infants potser té més ressò mediàtic i a nivell del Govern potser és més resolutiu que nosaltres’.

D’altra banda, la cònsol ha indicat que durant el curs s’han treballat altres iniciatives amb els infants, com el mercat d’intercanvi que van dur a terme amb gran èxit de participació. ‘Vam pensar que en comptes de comprar coses les podíem intercanviar amb persones a qui no els fa falta’, ha assenyalat la portaveu del Consell d’Infants.

Altres accions han estat per exemple algunes millores al parc del Prat Gran ‘perquè s’adeqüin a les seves necessitats’, ha manifestat Gil.

Tot i la participació dels infants, la cònsol ha demanat que l’any vinent les intervencions siguin ‘més fructíferes’ i hi hagi un ‘debat més intens’. D’una banda, Gil ha considerat que en una intervenció en directe al Comú poden aparèixer més temes, i de l’altra, que en les reunions que realitzen els alumnes amb els professors i els tècnics del Comú hi fossin presents també els consellers i cònsols per tenir una relació ‘més estreta’.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada