Els hotels del Pirineu català augmenten un 8,8% la facturació per habitació

Els hotels del Pirineu català han incrementat un 8,8% la rendibilitat de les seves habitacions al llarg dels darrers dotzes mesos. Un percentatge que en el cas de l’Aran s’eleva fins al 18,6%, tot i que en aquest cas la facturació per habitació ocupada és més baixa. Ambdues marques turístiques són les que més han incrementat la seva mitjana a nivell de Catalunya.

Segons l’estudi de rendibilitat del sector hoteler, que acaba de presentar l’Institut d’Estadística de Catalunya, a juny de 2018 els hotels de l’Alt Pirineu i el Prepirineu presentaven una facturació mitjana per habitació de prop de 70 euros (69,84), semblant a la dels establiments de la Costa Brava. Tanmateix, els ingressos per habitació són sensiblement inferiors i es queden en 18,97 €, malgrat que els darrers dotze mesos també han augmentat (un 4,2%), per damunt de la mitjana catalana.

Pel que fa a la marca Val d’Aran, tot i el fort increment, la facturació es queda per sota de la resta del Pirineu: 55,43 euros; i els ingressos finals també són inferiors, de 17,12 €, un 12% més que ara fa un any.

Hotels més cars a Barcelona

A nivell català, la facturació mitjana per habitació plena és de 94,75 €; i els ingressos, de 68,28 euros. Tot i això, el balanç presenta un fort contrast entre la ciutat de Barcelona i la resta de marques turístiques. A la capital catalana, a causa de la forta demanda estrangera, la facturació s’eleva fins als 136,65 euros, molt per damunt de la resta; i l’ingrés, fins als 118,33 €, malgrat que el darrer any a Barcelona ambdues dades han patit una tendència a la baixa (-2,5% i -5,7% respectivament).

Pel que fa a la resta de marques turístiques, la segona facturació més alta és per a Paisatges Barcelona (que engloba l’interior de la demarcació barcelonina), amb 85 euros per habitació, seguit de la Costa Daurada (79) i la Costa Brava (71). Ja per sota del Pirineu se situen la Costa de Barcelona (66), Terres de l’Ebre (63) i Terres de Lleida (48).

En percentatge, per sota del notable increment al Pirineu (8,8%), destaquen els augments de facturació de la Costa Daurada (8,6%), Paisatges Barcelona (5,8) i Costa Brava (2,8). En canvi, han tingut una tendència a la baixa a les Terres de Lleida (-1,0%), Costa Barcelona (-3,1%) i Terres de l’Ebre (-4,3%).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada