Els hotelers tanquen el cap de setmana amb una ocupació del 65% i perspectives ‘pessimistes’

El portaveu de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA), Òscar Julian, ha explicat que l’ocupació mitjana d’aquest cap de setmana de Sant Joan s’ha mantingut dins de les previsions que s’havien fixat des del sector hoteler i per tant, els dies 23 i 24 de juny han obtingut una ocupació general del 65%, exceptuant algunes parròquies com Sant Julià de Lòria, on gràcies al campionat de trial, s’ha aconseguit arribar entre el 90 i 95%. Julian ha indicat que la nit més fluixa ha estat la de divendres a dissabte i de cara els propers mesos d’estiu les perspectives són ‘pessimistes’, ha reconegut. No obstant, confia que la campanya d’Andorra Turisme faci créixer les pernoctacions encara que preveu que la despesa mitjana de 122 euros per persona ‘pot acabar minvant’ per culpa del context de crisi.

El cap de setmana de Sant Joan s’ha tancat amb una ocupació general del 65%, xifra que respon a la previsió que s’havia fet des del sector, segons ha explicat el portaveu de l’UHA, Òscar Julian.

Julian ha destacat que la nit de divendres ha estat ‘molt fluixa’ a tot el territori, amb ocupacions d’entre el 60 i 65%, mentre que la mitjana d’ocupació de la nit de dissabte a diumenge al Principat se situa entre el 75 i 80%, percentatges que varien segons els hotels. En aquest sentit, els establiments més plens han estat, tal i com es preveia, els de d’Escaldes-Engordany, Andorra la Vella, la Massana i Sant Julià de Lòria.

Precisament, la parròquia laurediana ha aconseguit situar l’ocupació de la nit de dissabte a diumenge entre el 90 i 95% gràcies principalment al campionat de trial que s’hi ha celebrat durant els dies 23 i 24 de juny. D’altra banda, la Massana també ha acollit diversos esdeveniments esportius, fet que ha afavorit el sector hoteler.

De moment, l’ocupació general d’aquest mes de juny se situa per sota de l’any passat i amb unes reduccions d’entre el 2’5 i el 8%, xifres que varien en funció de la tipologia d’establiment, ha indicat el responsable de l’UHA. Així ha explicat que ‘hi ha hotels molt similars i que es troben molt a prop l’un de l’altre que mentre un ha patit una caiguda d’un 2% l’altre ho ha fet en més d’un 7%’.

De cara els propers mesos d’estiu Julian s’ha mostrat ‘pessimista’, i és que ‘l’any passat no hi va haver unes ocupacions massa altes i enguany podrien ser les mateixes o fins i tot reduïr-se’, ha indicat. No obstant, considera que la campanya d’Andorra Turisme per a l’època estival i que té com a principal objectiu fer créixer les pernoctacions podria acabar donant un resultat positiu.

A més, el portaveu de l’UHA considera ‘factible’ aconseguir incrementar les visites de turistes provinents dels països veïns, França i Espanya, en un 3,1%, tal i com va marcar el ministre de Turisme, Francesc Camp. En canvi, veu amb ‘recel’ que la quantitat de despesa per estranger sigui de 122 euros –la mateixa xifra que l’any passat– perquè tenint en compte el context de crisi econòmica podria ser que les xifres ‘minvessin una mica’, ha admès Òscar Julian.

2 comentaris

  1. Algú sap en què consistirà la campanya d’Andorra Turisme, apart de malgastar 14.200.000 euros? L’Unió Hotelera ho sap? O veurem, com sempre, les engrunes al fons del sac quan el grà hagi desaparegut?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada