vinyesAmàlia i Joan Vinyes van acabar en el podi les 2 hores del Circuit de Barcelona-Catalunya, prova vàlida per als Campionats d’Espanya de GTs i Resistència (CER) a més de les Michelin Endurance Sèries (MES).

Els germans Vinyes van finalitzar la prova a la segona plaça de les classificacions de D2 del CER i MES respectivament a part d’acabar en la 8ª plaça de i la classificació absoluta, en la qual també s’inclouen els participants de la categoria GTs.

Malgrat pujar dues vegades al podi del circuit català, Amàlia i Joan tenien un altre objectiu, per a ells prioritari, en la disputa de les 2 hores del traçat de Montmeló. Aquest objectiu era confirmar la fiabilitat del nou Seat León Cup Racer, vehicle amb el qual Amàlia competeix a l’EUROCUP, i en aquest cas el resultat va ser decebedor. El nou León va tornar a fallar, concretament a l’inici de la carrera de resistència, i això ha creat molts dubtes sobre el futur immediat de la pilot andorrana.

En el traçat de Barcelona-Catalunya tot va començar de manera esperançadora. En les dues mànegues d’entrenaments lliures (1h00 + 2h00), la preparació de l’EUROCUP de la marca catalana va estar molt present. Amàlia va rodar durant bona part de la primera sèrie amb les especificacions de l’esmentat campionat pensant a trobar la solució als problemes sorgits a Nurburgring, frens i electrònica, pensant en en les properes proves del calendari i en la qual es disputarà en aquest escenari a finals de temporada. En la segona mànega. Joan també va estar al volant del nou León i va demostrar que la seva adaptació no és cap problema, va marcar un registre de 1’58”0 que va ser el quart de la classificació i el millor dels vehicles que competeixen en el MES.

Per Amàlia va ser una jornada positiva, encara que van quedar coses per provar a causa de la gran quantitat de vehicles que van coincidir en la pista, aquest era el seu comentari ‘De moment, els problemes de joventut semblen, dic semblen, resolts almenys en el nostre León. De cara a la prova de resistència ens ha quedat per fer un test sobre la resistència de pneumàtics, amb tants cotxes a la pista hi ha hagut molts incidents i les banderes vermelles (cotxes a pit-lane) han sortit amb més freqüència del que haguéssim desitjat. Per a avui (diumenge dia 18) veurem com es desenvolupen els cronos i com plantegem les dues hores de competició’.

La pilot andorrana va tancar la jornada sent la protagonista d’un reportatge que s’emetrà per diversos mitjans,

En els entrenaments oficials (45’), va continuar el bon feeling en l’equip de Baporo Motorsport. Joan va tornar a ser el més ràpid de la D2, amb un temps de 1’57”618, Així doncs, tot estava en ordre per iniciar la segona prova del calendari del MES i primera del CER.

Les coses es van torçar a l’inici de la carrera (2h). Com és habitual, Joan va sortir de manera impecable i va conservar la seva plaça de sortida, però a la segona volta el cotxe va entrar en mode avaria i no va tenir una altra opció que parar el cotxe i tornar-lo a engegar per poder continuar. Això va tornar a passar unes voltes més tard i a partir d’aquí tot va tornar a funcionar sense problemes. El resultat va ser excel·lent però com comentàvem, en el box la satisfacció no era completa, més aviat tot el contrari. Després d’acabar la cerimònia de lliurament de trofeus, Joan comentava: ‘Hem tingut problemes amb el Seat León, se m’ha parat dues vegades a inici de la carrera, després de la segona vegada ha funcionat bé. D’altra banda les Michelin també ens han fet patir, són rodes que no aguanten 1 hora de competició. El final ha estat bé però no marxo content de com s’ha desenvolupat el cap de setmana en general, estava convençut que els dubtes sobre el nou León quedarien dissipats, però…’

El cap de setmana vinent (dies 24 i 25 de Maig) es disputa la segona prova vàlida per l’EUROCUP de la Seat León en el circuit de Salzbugring (Asutria). Caldrà veure com.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada