Els  estiraments són el pont entre la vida sedentària i l’activa. Gràcies als estiraments podem mantenir els músculs flexibles i preparar-los per al moviment. Són fonamentals en la preparació i educació física, entrenament, musculació (peses), gimnàstica i en general per a qualsevol activitat física.

Els estiraments, si no es fan correctament, poden danyar més que afavorir. Per això, és essencial saber com i quan realitzar-los (abans de qualsevol dubte consulteu amb el vostre metge).

• Beneficis: augmenten la flexibilitat; augmenten l’extensió dels moviments; eviten lesions comunes, com estirades musculars, torçades, tendinitis, molèsties en les articulacions…, poden ajudar-nos en problemes tan variats com la fascitis, síndrome del túnel carpià, gasos, insomni, menstruació, ciàtica, estrès, mal de cap, mal d’esquena, tendinitis…; reduir la tensió muscular i relaxar el cos; millorar la coordinació de moviments; millorar el coneixement del cos; millorar i agilitzar la circulació i la oxigenació del múscul i per tant la seva recuperació; estirar després de l’exercici prevé l’enduriment muscular.

• Escalfament: escalfeu sempre abans d’estirar; escalfant es redueix el risc de lesions i s’incrementa la flexibilitat; l’objectiu és elevar la temperatura corporal fins el punt de començar a transpirar.

Font: estiramientos.es

Per Redacció / AMIC – Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada