Els equipaments culturals gestionats pel Govern reben 106.384 visitants el 2016

Al llarg de l’any 2016 s’ha mantingut la xifra de visitants als equipaments culturals gestionats pel Govern en uns nivells molt similars als dels darrers anys; en total, han estat 106.384 les persones, interessades en la cultura del país, que han visitat alguna d’aquestes infraestructures. Els visitants s’han repartit de la manera següent:

1. 59.793 persones han visitat algun museu

2. 30.432 s’han apropat a conèixer alguna de les esglésies romàniques que s’obren al públic durant els mesos d’estiu

3. Finalment, 16.159 han visitat la Basílica Santuari de Meritxell al llarg dels sis mesos l’any (maig – octubre) en què s’hi ofereix el servei de visites guiades.

Les xifres de visitants dels equipaments culturals que gestiona el Govern d’Andorra s’han mantingut molt estables globalment, amb l’excepció de la Basílica Santuari de Meritxell, on s’ha registrat la davallada més significativa de visitants, ja que han passat dels 18.757 visitants registrats el 2015 als 16.159 visitants d’enguany. El nombre de passants durant tot l’any al Santuari se xifra en 156.222 persones. Aquest fet confirma que és un dels indrets culturals d’Andorra que rep més afluència de gent, atreta per l’essència d’un dels monuments més singulars i significatius que té el país.

Els visitants als museus s’han distribuït de la manera següent:

Mentre que a les esglésies romàniques, ho han fet així:

Al llarg de la primavera-estiu s’ha dut a terme una enquesta de satisfacció entre els usuaris que visitaven tots els museus i monuments del país. En total, han estat 612 enquestes, que han permès aportar llum a quina és la valoració que fan les persones de la visita que acaben de fer. En els equipaments gestionats pel Govern d’Andorra s’han comptabilitzat 424 d’aquestes enquestes, algunes dades de les quals s’expressen a continuació:

 En una escala del 0 al 10, la nota mitjana que han atorgat els visitants a aquests equipaments és d’un 8,7.

 Un 90,33% tornarien a visitar-lo.

 Un 61%, qualifiquen la visita d’excel·lent, i un 32%, de bona.

 Quant a l’atenció rebuda, un 71% qualifica l’atenció rebuda com a excel·lent i un 24%, com a bona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.