Els Community Manager: la importància d’aquests professionals actualment

Community Manager
Community Manager (Istock.com)

En l’actualitat, són moltes les empreses que ja compten entre la seva plantilla amb la figura del Community Manager, uns professionals encarregats de gestionar la marca d’una empresa a internet, mantenir vives les relacions amb els seus clients i aconseguir la seva fidelitat.

Com a característiques principals d’un Community Manager es troben l’empatia, la capacitat de redactar, la bona ortografia, una bona comunicació i la creativitat, si bé és essencial també que posseeixin coneixements de les xarxes socials, d’estratègies de màrqueting, de disseny, de posicionament, així com de gestió de projectes i atenció al client.

L’empatia, com comentàvem anteriorment és essencial, ja que la persona encarregada del seguiment de les xarxes socials de l’empresa, ha de ser capaç de posar-se en el lloc dels clients, saber què pensen, escoltar-los i conèixer les seves necessitats per a transmetre-les correctament a la direcció de l’empresa perquè aquesta pugui establir els seus plans d’actuació.

És a més qui dona la cara, i, per tant, ha de ser pacient, saber mantenir la bona imatge de l’empresa i ser fidel a la seva ideologia.

Entre les seves funcions destaquen les de guiar les publicacions, estudiar la competència, decidir els horaris en què el contingut serà millor acceptat per l’audiència, adaptar el contingut, contestar els comentaris i valorar-los, comptabilitzar els “m’agrada” o involucrar als fans, entre altres.

TOTES LES NOTÍCIES