citricsJa fa dies que trobem als nostres mercats taronges i mandarines de temporada. Són fruites, de la família dels cítrics, que ens poden ser de gran ajuda ara que comencen els refredats, tot i que el fred encara no ha fet acte de presència.

A nivell gustatiu els cítrics es caracteritzen per la dolçor, però amb contrapunt àcid, que els fa molt agradables.

Nutricionalment parlant, els cítrics, com és àmpliament conegut, són rics en vitamina C i antioxidants, uns components que combaten els radicals lliures que afecten l’envelliment, però que també són uns grans protectors del sistema immunològic.

En aquest sentit, la vitamina C ajuda a la resistència davant els refredats i també ajuda en estats de convalescència.

Cal tenir en compte que la vitamina C s’oxida amb molta rapidesa, per la qual cosa si ens fem un suc de taronja cal consumir-lo al moment, si volem tenir el 100% d’aquesta vitamina.

Es considera que la quantitat diària de vitamina C que necessita el nostre organisme se situa en els 60 mg, una xifra que obtenim amb el consum d’una taronja o un parell de mandarines. Cal precisar que la vitamina C no s’emmagatzema en el nostre organisme, per la qual cosa cal una ingesta diària d’aliments que en continguin.

També cal destacar dels cítrics la presència de provitamina A o carotè, una substància que també posseeix propietats antioxidants i que contribueix en la bona marxa de la salut visual.

L’àcid fòlic també hi és present en els cítrics, a més de minerals, especialment potassi, calci i magnesi.

Per tot plegat, els cítrics, família a la qual també pertanyen la llimona i el pomel, són molt recomanables de consumir ja que no tan sols tenen un gust molt agradable, sinó que també van molt bé per a la nostra salut.

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada