lauredia comu

Els candidats a cònsol major i menor d’Unió Laurediana, Joan Albert Farré i Rossend Duró, han revelat aquest diumenge els cartells de la campanya amb l’eslògan ‘Renovació i Progrés’ a les 12.15 hores, acompanyats de bona part dels 120 militants que té UL aproximadament, a la plaça Major. Farré ha explicat que “els darrers quatre anys no han sigut fàcils, però tot això s’ha de revertir, Sant Julià de Lòria mereix tenir un futur esplendorós, revifar la vida i el comerç de la parròquia”, i per tant, la formació buscarà un programa alternatiu –ja ho ha fet amb la tria dels candidats– a la gestió actual. Abans, però, a les 12 hores, el candidat de la plataforma Laurèdia en Comú, que aplega diferents sensibilitats, com la de Demòcrates per Andorra o Socialdemocràcia i Progrés, Josep Vila, ha penjat els cartells al començament de l’avinguda Verge de Canòlich, a l’entrada sud del poble, declarant que “la parròquia mereix més força i més vida i és aquest el motiu que ens ha unit”.

Ho ha fet acompanyat del conseller general Ladislau Baró –qui, com es va confirmar des de dins de la plataforma, es va descartar com a candidat a cònsol major–, i el ministre d’Afers Exteriors, Gilbert Saboya, a banda de bona part de la llista, en què també hi ha el conseller del Comú, Josep Roig. “La cordialitat ha de ser la característica” de la campanya, segons Vila. El candidat ha refusat criticar la gestió de la corporació actual amb l’afer de les targetes de crèdit, ja que “són temes personals i la justícia ja farà la seva feina” i ha reiterat la importància de defensar un projecte coherent per a Naturlàndia com a eix del debat electoral.

ul“Ens presentem amb il·lusió, amb ganes de donar un nou impuls a Sant Julià”, ha explicat Josep Vila, el candidat de Laurèdia en Comú. De fet, les idees de les dues llistes que s’han tancat per a les comunals a Sant Julià comparteixen l’opinió que la parròquia ha perdut rellevància al país i que s’han de redreçar les finances comunals. Ho fan des de perspectives diferents, però. Laurèdia en Comú parla de “més força” com a objectiu i defensa la unió que han aconseguit ‘in extremis’ de diferents sensibilitats polítiques com a exemple d’aquesta “il·lusió compartida”.

Vila parla de botigues tancades i d’endeutament, com a problemes bàsics que s’han de resoldre, però insisteix que la seva no serà una campanya de confrontació, sinó de cordialitat, perquè “no ens agrada renyir amb ningú”. En comptes d’això, reconeix que les dues candidatures tenen “ganes de treballar per al poble”, tot i que “uns ho sabran fer més i altres menys”. A més, el candidat ha insistit que no els preocupa la força d’UL a la parròquia en el passat, ja que “són unes noves eleccions”. La clau serà, segons Vila, poder passar el missatge perquè la ciutadania l’entengui.

També ha parlat de renovació el candidat d’Unió Laurediana, acompanyat del número 2 de la seva llista, Rossend Duró. “Aportar el progrés a la parròquia, amb projectes molt renovadors” ha avançat Farré que serà l’objectiu que engloba l’eslògan de la seva campanya. UL vol que Sant Julià recuperi el pes al país, però, a més, hi afegeix un component social al programa, no només en l’economia, sinó en la vinculació amb “el benestar de les persones”. Aquest, juntament amb la recuperació del comerç i el turisme són els eixos del programa liberal que es defineix de “progrés” i amb cares joves, potser buscant un electorat menys conservador que no hagi votat Unió Laurediana abans, un extrem que Farré no ha volgut confirmar.

UL ha aprofitat els seus locals de l’avinguda Verge de Canòlich per mostrar les cares, “renovades” de la candidatura, i demostrar el múscul del partit hegemònic els darrers anys. Farré ha insistit, però, que el passat “s’ha de revertir, perquè Sant Julià mereix tenir un futur esplendorós, s’ha de revifar la vida de la parròquia”. Malgrat això, al cònsol major actual, Montserrat Gil, ha mostrat el seu suport a la candidatura assistint a aquest enganxada de cartells.

Treballadors de les dues candidatures s’ocupen des de les 12 hores d’aquest diumenge d’omplir de cartells als diferents punts destinats a la publicitat electoral de la parròquia, tret de sortida d’una campanya electoral que parteix amb els d’UL com a favorits però que tindrà l’al·licient de veure què pot fer la plataforma de LC ara que ha aconseguit aplegar diferents sensibilitats polítiques unint forces per fer front el partit majoritari.

(Text i foto: ANA)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada