Convicció, vocació i projectes innovadors per sobre de remuneració econòmica, tradicions familiars i prestigi empresarial. Així es presenten els nous talents digitals del mercat el 2017 i, al seu torn, els perfils més demandats en l’àmbit digital de les indústries.

Els millennials són la generació d’experts més buscada per les empreses tecnològiques d’avui. Nascuts entre 1981 i 1995, són considerats usuaris amb grans aptituds que s’involucren en projectes, marquen la diferència i contribueixen a la innovació, prioritzant gaudir alhora que aprenen dels nous avenços del mercat. Dins d’aquest grup es troben els bandits, és a dir, talents que pretenen construir una nova forma de treballar on la innovació es considera obligació. Ells saben com funciona el món digital (són part d’ell) i aprenen molt ràpid, tal com els defineixen des de la plataforma digital Bandit. De fet, a Llatinoamèrica, els millennials ja representen el 30% de la població i es preveu que el 2025 arribin al 75%.

Aquestes característiques coincideixen amb el perfil del treballador més buscat per les empreses espanyoles en l’actualitat que necessiten, abans de res, versatilitat i innovació dins de l’escenari laboral tecnològic. “Els bandits, els nostres millennials de l’era digital, es mouen per conviccions -no només per diners, escullen la seva vocació- no la hereten, i associen productivitat amb confort, no amb quantitat d’hores treballades”, explica Francesc Font, CEO i cofundador de la companyia. És per això que des de Bandit han ideat un model de negoci a través del qual ofereixen exactament el que els bandits busquen: una plataforma de recruiting digital que connecta per hard skills, soft skills i afinitat als seus usuaris amb empreses gràcies a un procés profund de minat de dades i machine learning.

Aquests perfils de talents consideren il·lògiques les estructures laborals de treball convencionals i estan disposats a redefinir l’status quo per tal d’adaptar-se al panorama actual i respondre a la demanda del mercat. A més, no busquen pertànyer a una empresa pel seu prestigi, sinó pel talent de l’equip i l’innovador que sigui el projecte.

Independents, col·laboratius i autodidactes
El mercat digital ha canviat la forma d’actuar, veure i pensar de les noves generacions tecnològiques, fent que els bandits es converteixin en persones independents, col·laboratives i autodidactes. Ja no estudien per obtenir un diploma que garanteixi una bona feina, sinó que valoren la comunitat com a mecanisme per estar al dia de tot i “saciar la seva set de coneixement” per construir així noves tecnologies, el que els fa anteposar el treball en startups abans que en grans multinacionals. A més, quan canvien de treball, busquen el millor balanç entre tipus de projecte, beneficis i diners.

Per Tecnonews / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada