Es calcula que més del 20% dels adults pateixen de tensió alta o d’hipertensió. Un dels factors de risc és l’excés de pes, com a conseqüència d’una alimentació desequilibrada. En aquest sentit, molts especialistes apunten que és bo prendre les següents mesures:

-Disminuir el consum de sal afegida en els menjars.

-Disminuir els embotits i els precuinats

-Prendre aliments rics en Vitamina C, com kiwis, taronges, pebrots, col, maduixes, espinacs, tomàquets,…

-Consumir aliments rics en calci, com la llet i els derivats làctics.

-Ingerir aliments rics en potassi, com el iogurt, les patates, els albercocs deshidratats, el meló i el plàtan

-També són beneficiosos els aliments que contenen altes dosis de magnesi, com els cereals integrals, les hortalisses de fulla verda, la llet, la carn i els llegums.

Com a complement d’això, els experts recomanen evitar el consum d’alcohol, així com el cafè i el del te, alhora que és convenient practicar algun exercici de manera regular i moderada i beure força aigua mineral.

Altres aliments que poden resultar beneficiosos per regular la tensió són l’api, l’espàrrec, l’all i les cols. També cal donar preferència a les carns magres, sense greix, i al peix, especialment.

Pel que fa als greixos animals, cal limitar-los.

D’altra banda, hi ha complements dietètics que poden ser útils a l’hora d’aconseguir una tensió adequada. En aquest sentit, podem esmentar la lecitina de soja, beneficiosa per assimilar ràpidament els greixos; les perles d’all, per les persones que assimilen malalment el consum d’all i comprimits d’olivera, indicats per les propietats diürètiques i vasodilatadores.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada