Els afectats per les preferents denuncien que se’ls nega la informació

preferents-2Eva López, lletrada de l’Associació de defensa dels perjudicats per productes bancaris, considera que l’actitud dels bancs és despòtica perquè es creuen per sobre del bé i el mal i que gaudeixen d´impunitat. Ha expressat aquesta opinió perquè de les 25 demandes d’informació a entitats financeres per casos d´afectats per les preferents només ha rebut una resposta i per a denegar-li la informació.

Fa uns mesos es va celebrar una assemblea d’afectats per les preferents de la qual va acabar sortint l’Associació de defensa dels perjudicats per productes bancaris. L’advocada de l’entitat, Eva López, va demanar a les entitats financeres que proporcionessin tota la documentació sobre els productes que van adquirir els seus clients, fonamentalment preferents. L’objectiu era intentar arribar a un acord extrajudicial. Pràcticament no n’ha obtingut resposta. López assegura que “de les 25 reclamacions només ens ha contactat un banc per dir que no es considera responsable en el cas d’un client concret, però en cap dels casos han lliurat la documentació dels clients, a la qual tenen dret”.

Cinc dels afectats ja han decidit demandar els bancs a la justícia. Tant l’advocada com l’associació que els vol agrupar consideren que l’actitud de les entitats financeres ha estat prepotent ja que no només no els han facilitat la informació requerida, sinó que ni s’hi han posat en contacte. López és taxativa: “Els bancs es consideren actualment per sobre del bé i del mal i que són intocables. Intentarem demostrar que no és així i que si el banc actua malament ha de ser castigat”.

La immensa majoria dels afectats són padrins que tenen poca cultura financera i que han perdut la majoria o la totalitat dels estalvis comprant aquest producte d’alt risc financer. Les pèrdues oscil·len entre els 20.000 i els centenars de milers d’euros.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.