Els administradors de BPA confien que la resolució del banc tindrà un “impacte nul” sobre els interessos i drets dels clients

bpa

Els administradors de BPA han confirmat als clients de BPA que s’està treballant per tal que el procés de resolució de l’entitat tingui “un impacte nul” pels seus “interessos i drets”. Segons ha donat a conèixer aquest dimarts al matí la Plataforma d’Afectats BPA –que agrupa clients de l’entitat- en un comunicat de premsa, tot plegat se’ls va donar a conèixer aquest mateix dilluns durant la segona reunió que van mantenir amb els actuals administradors del banc, David Betbesé i Fernando Vázquez.

En el comunicat, expliquen que en la reunió van poder constatar que “s’està treballant per a que en breus terminis es pugui produir la regularització parcial i gradual del seu funcionament i operativa bancària habitual”.

A banda, asseguren que es va abordar l’anàlisi i valoració de la problemàtica concreta de determinats clients i productes, “amb l’asseveració per part dels representants de l’entitat bancària que s’està treballant per a que el resultat del procediment de resolució tingui un impacte nul pels interessos i drets de tots els afectats”.

Pel que fa a la problemàtica concreta de les amortitzacions dels préstecs i crèdits concedits pel banc, “es va assegurar que no obstant en l’actualitat els clients que disposen de saldos positius no poden efectuar amortitzacions ni reduccions del límit de crèdit, això no implicarà la seva reclamació judicial, ni dels interessos de demora que s’hagin generat des de la mesura adoptada”

Durant la reunió, els administradors de BPA també van confirmar el calendari ja conegut de resolució i reestructuració de l’entitat, amb la creació del nou banc pont anomenat Vall Banc, que ja s’ha constituït i a on s’aniran traspassant tots els actius que hagin superat satisfactòriament el procediment de verificació que s’està duent a terme actualment.

En aquest sentit, la plataforma va ser informada que “previsiblement” aquests treballs estaran conclosos durant aquest proper mes d’agost. Per últim, en la reunió es va informar que “determinats casos que requerien de solució immediata, i que van ser presentats directament a la plataforma” també van ser comentats amb els administradors en aquesta última sessió.

(Text i foto: ANA)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.