Els 9 pecats més comuns de les botigues en línia

botiga-onlineSi el responsable d’una botiga física tanqués els ulls i no parlés amb els seus clients, vendria? A les botigues en línia és igual o fins i tot més important conèixer el que fan els usuaris per saber què falla i què funciona. Socialmood, l’agència de màrqueting de continguts, ens mostra els nou errors més comuns que cometen les botigues en línia cap als seus usuaris.

1 . Oferir els mateixos preus que a la botiga física.

Si tens una botiga online és per diferenciar-te: no pots oferir els mateixos preus que a la botiga física, comenta Lucas García, CEO de Socialmood. Quan es munta una botiga online s’ha de separar el seu concepte del de la botiga física ja que necessiten estratègies de màrqueting diferents i, com a conseqüència, preus diferents.

2 . No tenir informació de contacte.

El contacte, a més de seguretat i confiança, ofereix a l’usuari una forma per solucionar problemes. Llavors, per què amagar-ho? Si no es facilita aquesta informació a l’usuari, hi ha possibilitats que es perdin vendes i clients potencials. El contacte ha d’estar visible i, si pot ser, en totes les pàgines, no només a la portada. Si a més es fa servir algun sistema de resposta en temps real com Twitter o Olark per resoldre qualsevol tipus de dubte per part de l’usuari, les conversions augmenten de manera exponencial.

3 . Informació de producte enganyosa.

Una de les coses que més incomoda els usuaris és no disposar de la imatge d’un producte o de la descripció d’aquest. Si a més la imatge no té res a veure amb el producte, com pretens vendre?, comenta Lucas. És fonamental posar a disposició de l’usuari tots aquells elements gràfics que facilitin la màxima informació i que puguin portar.

4 . No poder comprar sense registrar.

Un dels grans errors d’avui dia és el registre. Com més dificultats tingui l’usuari davant d’una compra, menys comprarà. Segons Socialmood, cal oferir la possibilitat de comprar sense registrar-se per veure com les vendes augmenten considerablement. Una de les coses que més augmentarà serà la conversió.

5 . No tenir cercador de productes o que aquest funcioni malament.

Molts usuaris naveguen amb la idea preestablerta de comprar un producte en concret però, si no disposen d’un cercador per localitzar-lo, als 20 segons acabaran abandonat la pàgina, possiblement cap a la competència.

6 . Poques imatges de productes.

Un altre dels aspectes que afecta en consideració al comerç online són les devolucions. La majoria d’elles es deuen al fet que l’usuari no ha pogut visualitzar correctament el producte per falta d’imatges. No n’hi ha prou amb disposar d’una: com més informació visual es tingui sobre el producte, menys dubtes tindrà l’usuari i es poden evitar més devolucions.

7 . No incloure productes relacionats.

Disposar de productes relacionats pot convertir a una botiga de venda monoproducte a venda multiproducte. Cal oferir productes relacionats interessants al llarg de la compra, a la pàgina del producte i posteriorment, recordant en el procés de compra. És important tenir en compte que si s’ofereixen productes relacionats no cal automatitzar aquest procés. Cal mesurar, analitzar i relacionar els productes a mà, amb dades sobre la taula, afegeix el CEO de SocialMood.

8 . No incloure informació d’enviament al llarg de tot el procés de compra.

Per estalviar-se un bon percentatge d’abandonaments, és recomanable afegir en totes les pàgines els costos aproximats d’enviament. Molts usuaris opten per no finalitzar la compra al trobar en l’últim pas de confirmació que el producte els costa 10 € o 20 € més del previst.

9 . No respondre als usuaris.

Un sistema de comentaris o formulari de contacte no existeix per adornar una pàgina ni es té perquè la competència també disposi. Els clients esperen un feedback i, com més temps se’ls dediqui, més es guanyarà. La clau està en diferenciar-se dels competidors i oferir un servei d’atenció al client de veritat, comenta Lucas.

Per Tecnonews / ACPG – Redacció

TOTES LES NOTÍCIES