Els dies 28, 29 i 30 de juny es disputarà la segona edició dels 2 dies de Trial Clàssic de Sant Julià de Loria, una competició que sense ser puntuable per a cap campionat, ni nacional ni internacional, en la primera edició celebrada la passada temporada va tenir una excel·lent acceptació entre els practicants del trial amb motos clàssiques.

Els organitzadors de l’esdeveniment, Andorra Trial Club (ATC), s’han ajudat de l’experiència acumulada en l’esmentada primera edició per a augmentar el nivell organitzatiu de la prova. El seu desig és que en un futur immediat es converteixi en una prova ineludible per als pilots que conserven mecàniques considerades com a històriques.

Comentar que la primera edició dels 6 dies de trial d’Escòcia es va disputar l’any 1909. Entre els anys 1968 i 1974 es va córrer el Campionat d’Europa, mentre que el primer Campionat del Món es va disputar en el 1975.
Amb tota seguretat, a Sant Julià l’últim cap de setmana de juny, no veurem cap de les motos que va competir en els primers “Scottish”, encara que si que hi ha alguna possibilitat de poder gaudir d’alguna de les motos i/o pilots que van competir en els inicis dels esmentats campionats.

El recorregut de l’edició 2019 dels 2 dies de Trial Clàssic, s’ha dissenyat als voltants de Sant Julià de Loria, localitat que acollirà a partir del divendres (dia 28) les verificacions administratives i tècniques d’unes motocicletes amb molta història al seu darrere.

La prova s’iniciarà a la Plaça de la Germandat de la localitat andorrana. Després es passarà per Nagol i Certés abans d’agafar la pista per baixar fins a Aixirivall i el riu de Faucellers.
A continuació es pujarà cap al bosc de la Rabassa, arribant fins a la cota 2200m. De retorn cap a Sant
Julià de Loria es passarà per Naturlàndia, Territori Toni Bou. Abans d’arribar al parc tancat situat en la zona de sortida (Plaça de la Germandat) es creuarà el poble d’Auvinyà.

Seguint aquesta mínima descripció del recorregut es pot intuir que les zones seran variades segons el lloc on estiguin marcades. Així doncs d’inici els elements a superar seran la pedra solta i relliscosa, per a continuar amb els obstacles d’aigua en el riu de Faucellers, la terra i roques de dimensions considerables en la part més alta del recorregut. Cal recordar que cadascuna de les zones tindrà traçades d’acord a la categoria dels pilots.

Així doncs, els dorsals de color groc hauran de superar les traçades més suaus, s’incrementarà el grau de dificultat per als dorsals verds, mentre que per als pilots amb dorsal blau la dificultat serà màxima.

Esmentar que durant el primer dia de competició està previst que es disputin 20 zones en un màxim de 8 hores. Durant el diumenge, les zones a superar seran 19 en la mateixa franja horària.

Un mes abans de que Sant Julià de Loria es vegi envaïda per motos trial amb una antiguitat de fins a 40 anys, els membres de l’Andorra Trial Club estan cuidant tots els detalls perquè, els que decideixin acudir a la cita, puguin gaudir de dues jornades espectaculars en una prova que com queda dit, vol continuar creixent en cada edició.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada