Existeixen nombrosos clixés sobre la joventut. No són estereotips moderns sinó que durant tota la història de la humanitat les generacions de joves s’han enfrontat amb la dels seus pares i mares, mentre que les generacions dels avis i àvies han intentat mostrar que abans les coses eren igual.
Actualment, hi ha la visió d’una joventut representada per la figura del “ni- ni” que no té més objectiu que els diners i la diversió. És aquesta mateixa generació la que ha entrat de ple en les NNTT i la mateixa a la qual li atribueixen passar massa hores connectada a les xarxes socials i gestionar la seva vida mostrada a tothom, només a través de la xarxa. Sota aquest retrat robot sorgeix sempre el mateix jove tipus: un ésser apàtic connectat dia i nit que només deixa la llar els caps de setmana per prendre els seus cubates.
No obstant això, hi ha una profunda distància entre aquesta figura imaginària i la veritable realitat. Tal com mostren les xifres aportades per un estudi de Tuenti, actualment els joves entre 16 i 35 anys -si és que aquesta última edat és representant de la joventut- estan plenament conscienciats dels perills que comporta instal·lar certes aplicacions als seus telèfons mòbils intel·ligents. Un 81 per cent afirma tenir en compte la seva privacitat mentre que només un 1,8 per cent assegura que aquest tema no el preocupa.
La veritat és que és la generació digital la que més idea té sobre la privacitat i la que més preocupada està per aquest tema. En moltes ocasions són els adults i la gent gran els que més desconeixement tenen de la seva seguretat a la xarxa i els que fan servir les xarxes socials amb objectius poc interessants.
En resum, els ni -nis es mereixen un respecte, al menys en matèria de NNTT, un tema en el qual donen mil voltes als seus pares.
Per Tecnonews / ACPG – Redacció