trasportistesDia especial per l’Associació de Transportistes de Mercaderies i Carburants d’Andorra (ATMCA) que enguany celebren el seu trentè aniversari. A la cota 1.600 de Naturlandia ha tingut lloc al migdia l’arribada dels camions, on s’han trobat amb el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé; la cònsol Major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, i el cònsol Major de Sant Julià de Lória, Josep Miquel Vila. Després del dinar de germanor, s’ha fet un reconeixement als socis fundadors de l’entitat. El gerent de l’associació, Víctor Filloy, considera que la lliure circulació de mercaderies que es troba dins l’acord d’Associació no simplificarà els tràmits pels transportistes perquè no es preveu la supressió de les duanes. 

Més de dues-centes persones s’han reunit a la cota 1.600 de Naturlàndia per celebrar el trenté aniversari de l’Associació de Transportistes de Mercaderies i Carburants d’Andorra (ATMCA). Amb un recorregut de camions al migdia fins al parc, ha començat la jornada que ha comptat amb la presència del ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé; la cònsol Major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, i el cònsol Major de Sant Julià de Lória, Josep Miquel Vila. El ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé ha qualificat l’acte com una mostra d’un “sector molt viu”.

Fa trenta anys set persones es reunien una associació empresarial per defensar els seus interessos, ha assenyalat Víctor Filloy, “que pràcticament són els mateixos que ara”. Un acte sentit on s’han reunit també les famílies en un dinar de germanor, on posteriorment s’ha fet un reconeixement als socis fundadors de l’entitat. Aquests són Joan Altimir Cervós, Miquel Arauz Sanz, Alfons Coll Cerqueda, Julio Pérez Sotelo, Joan Pujol Riberaygua, Josep Marquilló Armengol i Lluís Moreno Grimal. En l’homenatge, han estat els familiars dels difunts els qui han recollit els guardons.

El gerent de l’associació, Víctor Filloy, assenyala que amb l’acord duaner del 1991 moltes problemàtiques sobre documentació i permisos es van poder resoldre. “Som grans especialistes de tots aquest tràmits duaners” diu Filloy, ja que avui encara hi ha molta documentació que s’ha de tramitar. Filloy reconeix que l’exigència per part de les autoritats andorranes i espanyoles en el context europeu és un punt de “dificultat afegida” i que la tasca de transportista implica moltes hores ja que “fan jornades llargues, a nivell administratiu”. Filloy considera que la lliure circulació de mercaderies que es troba dins l’acord d’Associació no simplificarà els tràmits pels transportistes perquè no es preveu la supressió de les duanes.

Text i foto: ANA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada