El Govern ha aprovat, aquest dimecres, la licitació de la concessió de línies de transport nacional de viatgers que operaran al país a partir del setembre del 2017. Aquesta licitació, tal com ha explicat el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, s’emmarca en la reformulació del model de transport públic nacional i té com a objectiu millorar i modernitzar el servei per als usuaris.

La licitació aprovada, que es farà per concurs nacional, agrupa per àrea geogràfica les línies de transport en tres lots, que inclouen dues línies per cada vall, i que s’adjudicaran de forma exclusiva als adjudicataris de cada lot. El lot 1 agrupa les línies de la Vall de la Gran Valira, el lot 2 agrupa les línies de la Vall de Valira d’Orient i el lot 3 les de la Vall de la Valira del Nord.

El nou model comportarà la connexió de totes les parròquies amb l’Estació Nacional d’Autobusos, amb una parada de transbord per a totes les línies a la zona de la Dama de Gel, i a més permetrà donar servei a zones geogràfiques a les quals no arriben les línies actuals, com és el cas dels carrers Baixada del Molí i Prat de la Creu a Andorra la Vella, la carretera de l’Obac a Escaldes Engordany, o la Cortinada com a fi de línia, i el Serrat en hores punta de matí i tarda. Alhora, es premiaran les ofertes que proposin una ampliació de les línies, com la cobertura fins a peu de pistes.

Així mateix, els nous plecs de condicions introdueixen nous requisits d’eficiència energètica, d’accessibilitat, i de tecnologia, així com una retolació concreta amb el color del Bus Exprés i recuperant la marca Clipol com a distintiu dels autobusos andorrans.

A més, els criteris que es tindran en compte per triar els adjudicataris seran la solvència i viabilitat de l’empresa, l’experiència de l’empresa i dels seus treballadors, la disponibilitat dels vehicles, el pla de qualitat que es presenti, l’ampliació de l’abast de les línies i dels horaris i freqüències oferts, així com l’aportació econòmica anual a favor del Govern.

Amb l’objectiu de fer possible una oferta integrada de transport públic de cara a l’usuari, la concessió contempla la creació d’una plataforma gestora per part de les empreses concessionàries, que serà l’encarregada de comercialitzar els títols de transport que no es venguin dins dels vehicles, de crear i gestionar la integració tarifària, de compensar i gestionar la publicitat, i crear una web i una aplicació d’informació. A més, a través d’aquesta plataforma es gestionaran les smartquesines i es mesuraran els nivells de qualitat del servei.

A més, per fer del transport públic una alternativa de transport més moderna i atractiva, la incorporació de la tecnologia en la gestió del transport públic pretén aportar també múltiples beneficis a l’usuari, amb el desenvolupament d’aplicacions que permetin tenir accés a la informació en temps real i optimitzar els temps dels trajectes. A més, en les parades de més afluència d’usuaris s’instal·laran panells d’informació interactius.

Els licitants podran lliurar les ofertes fins el 23 d’agost, amb la previsió de realitzar l’adjudicació a finals de setembre. L’inici de la concessió es farà efectiu l’1 de setembre del 2017.

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada