El tram de la C-14 entre Coll de Nargó i Adrall és la que registra més accidentalitat de Lleida

El tram de la C-14 entre Coll de Nargó i Adrall és el que registra més accidentalitat de la demarcació de Lleida i el que acumula més densitat d’accidents. Així ho ha revelat el RACC aquest dijous durant la presentació de l’estudi EuroRAP sobre l’evolució del risc d’accidentalitat a les carreteres lleidatanes durant els últims set anys, i que recull l’Agència EFE. L’estudi ha analitzat 1.421 quilòmetres de vies de la demarcació de Lleida organitzades en 68 trams.

El tram amb una Intensitat Media Diària superior a 2.000 vehicles que presenta el major risc d’accidentalitat es troba a la C-14, entre Coll de Nargó i Adrall.També és tracta del tram amb més accidents per quilòmetre (densitat d’accidents). Els quatre següents trams amb més accidents mortals i greus per quilòmetre de via són el de l’N-145 entre la Seu d’Urgell i la frontera amb Andorra; el de l’A-2 entre el final de la variant de Lleida i Bellpuig; el de l’N-260 entre l’N-1411 i Martinet i en la mateixa carretera entre l’inici de la variant de les Borges i l’inici de la ronda de Lleida.

Els trams amb menys accidents són el de l’A-2 entre el límit d’Aragó amb Soses; el de l’AP-2 entre el límit d’Aragó i Lleida; la LL-11 entre Els Alamús i Lleida; la LL-12 entre Lleida i l’encreuament de l’AP-2 i l’AP-2 entre Lleida i les Borges Blanques.

D’altra banda, en el període analitzat s’ha produït una millora molt notòria en l’accidentalitat de vehicles pesants, mentre que en l’apartat de motos encara es mantenen 4 trams amb 3 o més accidents greus en el trienni, amb especial incidència en la N-260.

Els trams analitzats suposen el 49% del total de la xarxa de la província (el 98% de les vies ràpides i el 46% de la xarxa convencional), però en aquests trams es produeixen el 76% de les víctimes mortals i ferits greus de la província i transcorre el 82% del volum de trànsit de Lleida.

L’estudi conclou que la mitjana anual de morts i ferits greus a les carreteres lleidatanes s’ha reduït més de la meitat entre el trienni 2004-2066 i el de 2009-2011, passant de 284 a 133. El nombre d’accidents amb víctimes mortals i ferides greus s’ha reduït un 48%, passant d’una mitjana anual de 192, el 2004-2006, a 101, el 2009-2011. Aquest descens dels accidents amb víctimes mortals i ferits greus ha estat més notable en les vies ràpides (-66,7%) que en les vies convencionals (-41,7%).

Malgrat això, un 15% de la xarxa viària lleidatana (212 quilòmetres) encara presenta un risc d’accidentalitat alt o molt alt, davant del 24% en el període 2004-2006. Actualment, el 70% de la xarxa de carreteres lleidatana el formen trams amb risc molt baix o baix. Quant als trams amb més risc a la xarxa viària lleidatana, s’ha passat de tenir tres trams amb risc molt alt a zero en l’últim trienni.

TOTES LES NOTÍCIES