El tomàquet és una hortalissa que es caracteritza per l’alta presència de substàncies antioxidants. Aquest és el cas de la vitamina C i del licopè. Recordem que els antioxidants tenen la facultat de bloquejar els radicals lliures, que són els responsables de l’envelliment cel·lular.

També les vitamines A i E es troben en una proporció alta. Aquestes dues també són vitamines antioxidants. Específicament, la vitamina A desenvolupa un paper important en la visió, el cabell, l’estat de la pell i, en general, en el bon estat del sistema immunològic.

En relació amb la vitamina E, aquesta intervé en la formació de col·lagen i afavoreix l’absorció de ferro.

En relació amb l’aportació de vitamina C, es calcula que amb el consum de dos tomàquets, es rep aproximadament el 80% de les necessitats diàries d’un adult.

L’aigua és el component que es troba en més alta proporció i, per aquest motiu, el tomàquet és un aliment poc calòric. Es calcula que 100 grams d’aquesta hortalissa aporta unes 20 calories.

Aquest alt contingut en aigua, juntament amb l’alt índex de potassi i al baix en sodi és el responsable que el tomàquet tingui un efecte diürètic i depuratiu.
Els hidrats de carboni i la fibra també hi són presents. La fibra és un tipus de carbohidrat especial que no aporta energia però que, en canvi, fa una tasca important en el procés de regulació intestinal i també en el control dels nivells de sucre a la sang.

Els millors tomàquets, especialment els d’amanida, els trobem durant els mesos d’estiu i fins a l’octubre, tot i que en trobem als nostres mercats durant tot l’any.

Per El Tot Granollers / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada