
La Seu Solidària ha fet pública la seva memòria d’activitats de l’any 2022, que ha tingut com a principal centre d’atenció els projectes de caire local adreçats a infants o adolescents en situació vulnerable.
Aquest balanç, juntament amb la memòria econòmica, s’explicarà als socis de l’ONG urgellenca en l’assemblea general que han convocat per a d’aquí a dues setmanes, dijous 16 de febrer al vespre (19.00 h). La reunió tindrà lloc al nou local que l’associació ha estrenat fa ben poc, el mes de desembre passat, i que ha estat la principal novetat del darrer any. L’espai ha estat cedit per l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i està ubicat a la cantonada dels carrers de Joaquim Viola i del Comtat d’Urgell.
A la memòria d’activitats del 2022, La Seu Solidària comença esmentant la seva participació en el projecte d’Acompanyament Educatiu, juntament amb les escoles de la ciutat, l’Ajuntament, els Serveis Educatius Alt Urgell-Cerdanya i Càritas d’Urgell. Aquest servei compta amb 6 voluntaris i presta suport escolar a alumnes urgellencs de primària en situació vulnerable.
En la mateixa línia i per al mateix perfil d’escolars, l’ONG ha promogut cursos per a afavorir l’aprenentatge de la llengua anglesa, en què hi han participat 15 infants gràcies a la implicació de dues voluntàries. Paral·lelament, s’ha ofert beques per a l’adquisició de llibres o material escolar, que s’han concedit a 4 alumnes, i s’ha col·laborat en el Tió de Nadal SIS, amb regals per a infants i adolescents.
Una cinquena acció d’aquest àmbit ha estat la col·laboració en el projecte d’aliments frescos en períodes en què no hi ha menjador escolar, en coordinació amb el Consorci d’Atenció a les Persones i amb la col·laboració de les empreses PEUSA, Fustes Grau i Grau i Tallers Valentí.
Pel que fa al funcionament de l’entitat, els seus responsables agraeixen el suport de socis, col·laboradors, entitats i particulars “que any rere any ofereixen suport econòmic o que ho fan puntualment”. La memòria també valora la incorporació de voluntàries noves per als projectes d’ensenyament d’anglès i de rober.