El Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, ha anunciat l’obertura d’una investigació pels requeriments que la concessionària del Túnel del Cadí fa als veïns de l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Berguedà, que tenen dret a la gratuïtat. Ribó considera “il·lògics” alguns dels tràmits que es reclama als usuaris.

Segons ha informat l’agència Efe, Ribó ha iniciat la investigació arran de la queixa d’un usuari per la gran quantitat de documents que Túnel del Cadí demana renovar cada any per gaudir de la bonificació.

Enguany, els treballadors en actiu han de presentar al corresponent Consell Comarcal no només el certificat d’empadronament sinó també un document que demostri que treballen a la zona, un certificat conforme s’està al corrent de pagament dels serveis bàsics i el certificat d’una oficina bancària d’alguna de les tres comarques amb el número de targeta. Enguany, a aquests requisits s’hi ha afegit el del Centre d’Atenció Primària (CAP) de referència, que també es reclama als jubilats. De la seva part, els aturats han de presentar un certificat de la seva Oficina de Treball.

Rafael Ribó remarca que la Generalitat ja té accés directe a moltes d’aquestes dades, per la qual cosa reclamar tots aquests documents cada any seria innecessari i, alhora, una molèstia per als tres consells comarcals que gestionen el tràmit.

Enduriment de les condicions

Des de l’any passat, alguns col·lectius de residents han denunciat dificultats per accedir a la gratuïtat, com ara els discapacitats que depenen d’una altra persona per desplaçar-se, els universitaris que cursen els estudis fora de casa -la majoria- o bé els treballadors que tenen la feina en una altra comarca.

La Generalitat va justificar l’enduriment de les condicions per a la gratuïtat del túnel del Cadí tot assegurant que molts dels beneficiaris éren segons residents. El procés, però, també ha generat queixes dels mateixos habitants de l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Berguedà.

Privatització i pròrroga del peatge

La depuració del cens, a més a més, ha coincidit amb la privatització de la gestió. Des del començament d’aquest any, la Generalitat l’ha concedit a Abertis i ha prorrogat novament el peatge per un període de 25 anys, malgrat que la concessió havia de finalitzar el 2023 i que la construcció de la infraestructura ja està amortitzada.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada