El Síndic de Greuges de la Seu recomana endurir els controls de les defecacions de gossos al carrer

El Síndic Municipal de Greuges de la Seu d’Urgell, Àngel Rúbio, ha presentat aquest vespre davant el ple de la Corporació municipal l’informe-memòria de l’activitat realitzada durant l’any 2011.

En aquest informe-memòria destaquen dues recomanacions que proposa el Síndic de Municipal de Greuges a l’Ajuntament urgellenc: una, seria endurir el control i les multes per defecacions de gossos a la via pública; i l’altra, que l’Ajuntament de la Seu pugui gestionar la zona blava.

Pel que fa a la primera recomanació, l’objectiu és incidir més en l’obligació dels propietaris dels gossos a recollir les deposicions que els animals fan al carrer. “A través d’una revisió a fons del reglament de convivència ciutadana, sobretot en l’apartat de tinença d’animals de companyia”, exposa Àngel Rúbio. En aquest aspecte, el síndic també remarca que “una vigilància puntual en els indrets que reben aquesta brutícia i un increment en la quantia de les multes per infraccions d’aquesta ordenança foren un dels pocs mitjans que tindríem per convèncer als ciutadans que no compleixin les normatives”.

Respecte a la zona blava, l’informe-memòria del síndic proposa un canvi d’empresa per gestionar l’aparcament de pagament amb nous criteris de funcionament que puguin oferir un millor servei. Sobre aquesta qüestió, considera que es pugui realitzar la gestió directa de la zona blava. En aquest sentit, Àngel Rúbio manifesta en el seu informe-memòria que “sé que s’està treballant i analitzant aspectes com els de personal, adquisició de màquines, etc. No obstant, si hi ha empreses, que gestionant la zona blava obtenen beneficis, per què aquests guanys no poden ser gestionats per l’ajuntament?”

Així doncs, l’informe-memòria reflecteix que la continuïtat en la problemàtica que genera la zona blava i la queixa per part dels veïns pels excrements de gossos en determinats indrets de la ciutat són dos temes que han seguit comportant queixes i consultes a l’Oficina del Síndic Municipal de Greuges de la Seu d’Urgell durant l’any 2011.

Àngel Rúbio també remarca en el seu informe que a diferència d’altres ciutats de Catalunya, la crisi no ha comportat un augment de casos relacionats amb “aquesta preocupant tempesta social que ens envaeix”.

 

Balanç de consultes i queixes

Baixa el nombre de queixes presentades pels urgellencs, que passen de les 13 del 2010 a les 11 del 2011, mentre que hi ha un augment de les consultes realitzades que han passat de les 101 l’any 2010 a les 119 l’any 2011.

Respecte al conjunt del nombre de consultes realitzades l’any 2011, Àngel Rúbio destaca que “moltes consultes podrien entrar en l’apartat de queixes i hi són per un motiu ja comentant any rere any: la negativa a formalitzar-ho com una queixa”.

Cal remarcar que del total de les 119 consultes realitzades pels ciutadans urgellencs durant l’any passat, 26 són respecte a la zona blava, i 18 sobre les defecacions de gossos a la via pública, sent els dos temes que més s’han fet arribar al Síndic Municipal de Greuges de la Seu d’Urgell al llarg de l’any 2011. També hi ha realitzades 15 consultes sobre temes que no són de responsabilitat municipal. Les altres consultes són sobre la policia municipal, obres, l’hospital, la via pública, sorolls nocturns i la neteja viària.

Pel que fa al balanç de queixes, l’Oficina del Síndic Municipal de Greuges de la Seu ha rebut durant l’any 2011 un total d’11 queixes, les quals en destaquen 3 sobre sorolls, 3 sobre obres, 3 més sobre manteniment i mobilitat a la via pública, i dues més sobre altres temàtiques.

 

Carta de Serveis i Bones Pràctiques

En la presentació d’aquest informe-memòria del Síndic Municipal de Greuges de la Seu d’Urgell, Àngel Rúbio ha presentant també davant del ple del Consistori urgellenc la Carta de Serveis i Bones Pràctiques, compromís de treball que es complementa amb la voluntat de servei en relació a les funcions bàsiques i procediment que ja consten en el reglament de la figura del síndic.

L’adopció de la Carta de Serveis i Bones Pràctiques per part del síndic municipal de greuges de la Seu té com a finalitat donar un bon servei a la ciutadania, seguint l’exemple d’altres sindicatures de Catalunya.

En aquest sentit, Àngel Rúbio ha manifestat que “la voluntat de compromís d’assumir en el treball d’aquesta sindicatura la implantació de la Carta de Serveis i Bones Pràctiques, encara que no sigui indispensable que hagi d’estar aprovada pel ple d’aquest ajuntament”.

 

Text i foto: Ajuntament Seu d’Urgell

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada