El Síndic Municipal de Greuges de la Seu d’Urgell, Àngel Rúbio, ha avançat aquest matí en roda de premsa l’informe-memòria de l’activitat realitzada durant l’any 2012, i que aquest vespre presentarà davant del plenari municipal del Consistori urgellenc.

En aquesta ocasió, Àngel Rúbio també farà un resum de la seva gestió d’aquests cinc anys com a Síndic Municipal de Greuges-Defensor del Ciutadà i que avui mateix finalitza. Al respecte, Rúbio ha manifestat que es posa a disposició de l’Ajuntament urgellenc per tornar ser síndic durant un segon mandat, ja que el reglament que regeix aquesta figura dóna aquesta possibilitat. Precisament, el ple d’avui també ha de nomenar la persona que ha d’ostentar la Sindicatura Municipal de Greuges de la Seu d’Urgell pel període de 2013-2017. “Un cop més reitero el meu agraïment al consistori i a la ciutadania, que durant aquest cinc anys, han dipositat la seva confiança en la meva persona i en la institució que represento”, ha afirmat Rúbio.

Consultes i queixes durant el 2012

La Sindicatura Municipal de Greuges de la Seu d’Urgell ha rebut durant l’any 2012 un total de 144 consultes, sent les més destacades les que fan referència a defecacions de gossos a la via pública, amb un total de 31, i sobre la zona blava, amb 12. Respecte a les caques de gos, només una se n’ha presentat una per escrit, mentre que sobre la zona blava, tan sols se n’han formalitzar dues.

Els ciutadans també han fet unes 25 consultes respecte a temes que l’Ajuntament no en té cap responsabilitat.

Respecte a les queixes, el síndic de greuges n’han rebut un total de 16 durant l’any passat. D’aquestes setze, 6 fan referència al manteniment i la mobilitat de la via pública, i 4 sobre medi ambient i soroll.

Defecacions de gossos a la via pública

Com a repte de cara l’any 2013, Àngel Rúbio, ha explicat que proposarà al consistori que es porti a terme una campanya per intentar solucionar aquest problema. Segons es desprèn del mateix informe-memòria del síndic el control i la vigilància de determinats indrets de la ciutat i l’aplicació de sancions suficientment contundents, són factors imprescindibles per fer complir la normativa als que es comporten de forma incívica.

Sobre les queixes i consultes sobre les multes a la zona blava, durant l’any 2012 hi ha hagut un descens, probablement, per avorriment de la ciutadania, segons el síndic. La resposta, tant per escrit com personalment, als ciutadans que tenien problemes, era que estava a punt de finalitzar la concessió a l’empresa que portava la zona blava i que l’ajuntament tenia en compte determinats problemes perquè no tornessin a succeir.

Un altre fet que ha destacat el síndic municipal de greuges de la Seu d’Urgell i que ha canviat respecte els anys anteriors és que al llarg d’aquest 2012 ja han aparegut casos relacionats amb la crisi. “Hi ha situacions preocupants però em consta que l’Ajuntament hi està treballant a fons per ajudar a famílies amb greus dificultats econòmiques”, ha afegit Àngel Rúbio.

Balanç 2008-2012

En el seu balanç de gestió d’aquest primer mandat com a síndic municipal de greuges, Rúbio hi afirma que he procurat sempre respondre les queixes i reclamacions plantejant solucions, recomanacions o suggeriments amb l’única finalitat de resoldre el tema exposat. Reconec que, a vegades, o no he sabut argumentar suficientment les recomanacions o no he utilitzat raonaments convincents per a obtenir la conformitat de l’alcaldia i la resta de responsables de l’equip de govern.

Al llarg d’aquests cinc anys, el Síndic Municipal de Greuges de la Seu ha rebut un total de 77 queixes i 478 consultes sobre diverses temàtiques.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada