El Servei de Tràmits inicia la prova pilot d’ampliació d’horaris

tramits-govern

El Servei de Tràmits del Govern inicia, aquest dijous, la prova pilot d’ampliació d’horaris que s’allargarà durant sis mesos. Així, des d’aquest dijous, el Servei de Tràmits de l’edifici administratiu del Govern d’Andorra estarà obert des de les 8 fins a les 19 hores de dilluns a divendres.

La prova pilot té com a objectiu determinar si l’horari d’atenció al públic que hi havia fins ara era l’adequat o si hi ha una demanda per part dels ciutadans per fer tràmits en altres hores. Així, mentre fins ara l’horari del Servei de Tràmits era de les 8 a les 16.30 hores de dilluns a dijous i de les 8.15 a les 14.30 hores els divendres, ara a l’edifici administratiu del Govern serà tots els dies de 8 a 19 hores. A més, durant aquest període només es farà horari intensiu, de 8 a 13 hores, en quatre jornades determinades: el 24 i 31 de desembre, el 5 de gener i el 24 de març. Pel que fa a l’edifici del Prat de Rull, l’horari de tràmits serà de 8 a 14 hores tots els dies.

Durant aquests sis mesos es calcularà el volum de ciutadans que vénen a tràmits, i en funció de l’afluència es fixarà el nou horari com a definitiu o es modificarà.

Tal com ja va anunciar el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, el canvi d’horaris s’ha pogut fer gràcies a la reorganització del Servei de Tràmits que incorpora el personal de recepció amb noves funcions, i a la predisposició del personal del departament, que ha hagut d’adaptar el seu horari laboral.

A més, aquest canvi va acompanyat d’una millora del servei en general, que preveu també una reorganització del servei. De fet, des de l’1 de setembre la recepció està integrada al Servei de Tràmits i desenvolupa un rol d’orientació. Durant aquest mes, ja s’ha assumit des de la recepció l’entrega de documents, resolució de dubtes, entrega de formularis, i revisió de la documentació per fer un tràmit.

Amb aquest canvi ja s’aconsegueix que el 25% dels usuaris no hagin de fer cua per a les finestretes i per tant s’agilitzi tot el servei. Així, es passa d’una mitjana d’atenció de 400 persones diàries a 300 a l’edifici administratiu del Govern.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.