El Servei de Política Lingüística publica “L’escenari sociolingüístic de la població escolar d’Andorra”

“L’escenari sociolingüístic de la població escolar d’Andorra” ofereix una explicació sociolingüística força completa sobre l’evolució del coneixement i l’ús de les llengües per part de la població escolar, concretament en el nivell educatiu de segona ensenyança.

Es tracta d’una recerca de caràcter quantitatiu que analitza, des d’una perspectiva sociològica i amb una mirada transversal, la complexa realitat lingüística en què viuen els joves a Andorra, tant dins com fora de l’àmbit escolar.

Aquesta nova publicació amplia la col·lecció de les publicacions dels treballs de recerca lingüística que impulsa el Ministeri de Cultura, Joventut i Esports en el marc de la convocatòria biennal dels ajuts Lídia Armengol Vila. L’obra, que es distribuirà durant el mes d’abril, es podrà consultar a les biblioteques i als centres educatius i el Servei de Política Lingüística en donarà exemplars de manera gratuïta a les persones que hi estiguin interessades.

“L’escenari sociolingüístic de la població escolar d’Andorra” és un treball de recerca elaborat per la sociòloga Estel Margarit i Viñals, que va rebre l’ajut Lídia Armengol Vila de l’any 2010, estableix comparacions amb els resultats del treball “Coneixements i usos lingüístics de la població escolar d’Andorra”, encarregat pel Centre de la Cultura Catalana mitjançant una dotació de la Unesco i publicat el 2002 pel Servei de Política Lingüística, i complementa quantitativament els obtinguts per ella mateixa, juntament amb Alexandra Monné, en “Joves i llengües d’Andorra” (2010), estudi plantejat amb el mètode qualitatiu dels grups de discussió.

TOTES LES NOTÍCIES