El SAAS reorganitza el seu funcionament per millorar l’atenció a l’usuari

burgues2El SAAS crearà a partir de setembre un centre d’atenció telefònica per millorar el sistema de citacions i les consulta i unificarà la informació que es dóna al pacient en tots els centre d’atenció. Es tracta d’aspectes pràctics que derivaran de la nova estructura organitzativa de la parapública que s’ha presentat a avui.

El SAAS ha presentat la nova estructura organitzativa de la parapública. Una estructura que sorgeix de l´estudi fet per una consultoria externa que va detectar certes mancances en la gestió no assistencial. Aquesta nova estructura estableix quatre noves àrees, entre les quals destaca la d´atenció a l´usuari.

Durant aquest any es posarà en marxa un centre d´atenció telefònica que gestionarà millor les citacions i les consultes i s’unificarà la informació directa al mostrador. Així ho ha manifestat el director general de SAAS, Lluís Burgués: “El servei d’atenció a l’usuari ha de poder coordinar les demandes telefòniques de manera a donar opcions a l’usuari en cas que l’especialista no tingui hora a curt termini i accelerar l’atenció que aquest necessiti”.

Una altra novetat es farà més evident molt més aviat. Aquest divendres el SAAS farà la migració informàtica a una nova versió de la història clínica electrònica. La història clínica digital de tot el sistema andorrà es farà a partir de la tardor. El canvi d´estructura també afectarà als recursos humans. Es farà un estudi de clima laboral i s’unificarà la relació amb els professionals liberals i de l’hospital.

D’altra banda, el 2016 s’iniciarà la comptabilitat analítica que permetrà assignar un cost a cada procés. L’objectiu final és l’optimització de la despesa. En aquest sentit la ministra de salut, afers socials i ocupació Rosa Ferrer ha assegurat que: “Això pot disminuir o no, estem parlant de qualitat assistencial. Si la despesa no ha augmentat molt, el servei s’ha de seguir donant a la ciutadania, el que no farem és retallar prestacions. Al contrari amb els recursos que tenim el que hem de fer és donar més i millor qualitat en el servei.”

Ferrer ha anunciat que a la tardor es començarà a debatre el reglament que es portarà a debatre el reglament del pla nacional de salut i la tramitació de la nova llei de drets i deures dels pacients.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.