El SAAS assumirà els serveis mèdics del Centre Penitenciari per permetre un estalvi de 30.000 euros (correcció)

El Govern ha decidit rescindir el contracte amb professionals que fins ara prestaven servei al Centre Penitenciari per aconseguir una ‘major eficiència’. Tal com ha indicat el ministre d’Afers Exteriors, Gilbert Saboya, que aquest dimecres ha fet de portaveu, s’està negociant un conveni amb el Servei Andorrà d’Atenció Sanitària perquè assumeixi aquest servei, l’ampliï, i permeti un estalvi que, de moment, s’ha calculat que podria ser d’uns 30.000 euros.

Fins ara, els serveis mèdics del Centre Penitenciari estaven encarregats a professionals externs, i hi havia contractats dos metges, un psicòleg, un odontòleg i una infermera. En la línia de voler fer un servei més eficient i amb un cost més reduït, el Govern ha estudiat la via més adequada i ha decidit rescindir els contractes amb els actuals professionals.

Tal com ha indicat Saboya la intenció és que sigui el SAAS qui assumeixi l’atenció mèdica del Centre Penitenciari i per això s’està negociant un conveni. En principi, l’acord permetrà mantenir els serveis que hi havia fins ara i ampliar-los. D’una banda, s’assegurarà que els torns d’infermeria sempre estiguin coberts, i a més, s’incorporarà un coordinador de serveis i es podrà fer ‘una correcta gestió de la farmàcia i la dispensació de medicaments’. A més, s’ha calculat que s’aconseguiria un estalvi de 30.000 euros anuals.

[L’ANA informa que ha modificat el paràgraf on posava ‘hi havia contractats un metge, un psicòleg, un odontòleg i dues auxiliars d’infermeria’ ja que la informació era errònia. La notícia ha estat degudament modificada].

 

15 comentaris

  1. Fins ara, el servei medic ha estat format per: 2 infermeres a l’administracio publica i a part amb les contraccions externes que fa referencia l’article. Si que estem incloses perque som les funcionaries que amb la col.laboracio externa, hem portat el servei medic . I ara,ho continuarem fent amb el SAAS.

  2. Nota del redactor: [L’ANA informa que ha modificat el paràgraf on posava ‘hi havia contractats un metge, un psicòleg, un odontòleg i dues auxiliars d’infermeria’ ja que la informació era errònia. La notícia ha estat degudament modificada].

  3. Disculpeu, sí que hi ha hagut un error pel que fa als càrrecs, però no en el contingut de la notícia.

    Els professionals externs a qui es rescindeix el contracte són dos metges, un odontòleg, un psicòleg i una infermera, i la notícia original ja ha estat degudament corregida. No hi havia cap mala intenció en la redacció de l’article, sinó que va ser un error a l’hora de posar els càrrecs.
    D’altra banda, tal com diu la notícia, aquesta rescissió afecta als professionals externs al centre que presten els seus serveis al Centre Penitenciari, i no als que formen part de la plantilla. Per tant, els que dieu que sou funcionaris, evidentment no esteu inclosos en el que fa referència a aquesta notícia.

  4. Infermeres del Centre… OLE VUESTROS COJONES… Batalles com les vostres no crec que es facin a cap dels hospitals que pot haber a uns quans quilometres a la rodona!!…

  5. Trametem els vostres comentaris a l’Agència de Notícies d’Andorra, autors de la notícia i, per descomptat, que es publicarà tota correcció que feu arribar.

  6. El bon home que hagi escrit aquest article que s’ho fagi mira si us plau qe un bon començament seria saber qui forma el cos d’ infermeria del centre i aixi evita inventar coses? Venga moltes gracies!;)

  7. Tot el meu suport a tots els membres del servei sanitari del Centre Penitenciari!!!

  8. La gent que em coneix sap que soc infermera i a on treballo. Si llegeixen aquesta “notícia” poden pensar que els he enganyat, ( auxiliar d’infermeria i infermera no és el mateix, amb tot el meu respecte cap a les auxiliars) i que m’he quedat sense feina???

  9. Sebas: no tinc idea de on ha sortit aquesta informacio, pero ni hi ha 1 metge (son 2), i no hi ha auxiliars d infermeria ( amb tot el respecte ja que en hi ha hagut). Son 2 infermeres fixes, i ara mateix 3 contractuals. A part, psicoleg, dentista, psiquiatra…. I parem de comptar que no som 100!!!
    Resumin, espero i desitjo que les coses vagin millors. I si estalviem, millor. Que es el pa de cada dia…. Actualment i per segons qui!!!!

  10. Hola! Ens han rescindit el contracte? I ens enterem per aqui???? Que fort!!! Fora brometes: totalment d’acord amb tot el que has comentat. Pero subrallant i reforçant, la feina ben feta que s’ha fet fins ara. I RESPECTE per cadascun dels q estem alla cada dia donant “el callo” com bonament podem com tu dius. Aquest article, reflexa el que fa temps parlem. NINGU te idea de qui treballa, que fem i que no deixem de fer.Nomes els que estem dins, i encara!!!!
    La manca d’ informacio i el estar “alla dalt” ens han tingut deixats de la ma de deu!!!! Pero malgrat els “problemes” petits i d’altres mes grans, ORGULLOSA del servei que tenim avui dia. TOTS. I ” chapeau” per la feina que fem. Encara q siguin presos, son persones i a la fi, estem alla per donar assistencia que es lo que fem i MOLT BE!!!!!

  11. Ingrid, si no t’expliques una mica millor, no et podem entendre el conjunt dels mortals, encara que sí potser els teus coneguts. Jo llegeixo la notícia i entenc que es vol estalviar i oferir un millor servei. Ara, si tot el que es diu és cent per cent exacte és una altra cosa.

  12. Soc Infermera, no auxiliar d’infermeria i treballo al Servei Mèdic del Centre Penitenciari. Que jo sàpigui…. encara no m’han rescindit el contracte, no soc contractual sino funcionària de l’Administració Pública!!! Per tant, si que hi han serveis sanitaris puntuals i externs que fins ara han funcionat de manera contractual, però, si més no, contrasteu la informació, si us plau, i una mica de respecte cap a els professionals que fins ara, i com “bonament hem pogut”, hem portat l’assistència sanitària dels interns del centre i em gestionat tot el serveis de salut que s’inclouen.

Comments are closed.

TOTES LES NOTÍCIES