Hem passat un calorós estiu en què hem pogut gaudir (tant de bo hagi estat realment així!

L’arribada de setembre ens fa sentir a grans i petits que l’època daurada finalitza i les nostres expressions ( “es va acabar el bo !, un any sencer esperant i ja va passar !, massa curtes aquestes vacances!»)

Quan un nen repeteix curs, cal procurar buscar el costat bo d’aquesta situació. Resulta així mateix important no negar les dificultats a què el menor haurà d’enfrontar, alhora que s’imposa una reflexió sobre les raons que l’han portat a viure aquesta circumstància.

És fonamental transmetre al nen la idea que repetir és una oportunitat perquè creixi i adquireixi millor els coneixements. Alhora, cal investigar què va fallar perquè el col·legi no advertís a temps que el nen necessitava ajuda per seguir el ritme d’aprenentatge del seu curs. I si es van prendre mesures, és obvi que aquestes no van resultar suficients.

Quan un nen repeteix un curs escolar s’enfronta a l’angoixa que li provoquen els sentiments de fracàs i incertesa. Preguntes com “¿Valc menys que els altres?” O “¿He decebut als meus pares?” Amarguen el seu món emocional si no se l’ajuda a entendre el que li passa

La repetició implica proporcionar a l ‘petit una oportunitat per desenvolupar les habilitats necessàries per posar-se al ritme dels altres. En cas contrari, a l’anar molt forçat, podria sentir una pressió excessiva que es traduiria en inseguretat.

Alguns pares es resisteixen a acceptar que el seu fill no pot passar al següent curs, i això li perjudica encara més.

L’ impacte de repetir curs dependrà molt de les diferències individuals i de les raons del seu retard. Pot repercutir en la seva autoestima, sobretot si està ja en els últims anys de Secundària i ha d’allunyar dels seus amics. El suport dels pares i dels professors es fa fonamental sempre, però més en aquest cas.

El col·legi és important per a la vida dels nostres fills en la societat actual perquè els aporta gran quantitat d’ensenyaments i experiències. El col·legi els ocupa moltes hores al dia i a la setmana. Els nostres fills han de gaudir a l’escola amb tots aquests ensenyaments i experiències. L’èxit a l’escola i els bons resultats acadèmics no depenen només de la capacitat intel·lectual. També depenen de l’autoestima i les emocions,

És important que visquem aquesta tornada a l’escola amb alegria i de forma positiva. No només els nostres fills obtindran beneficis d’aquesta “bona incorporació” al nou curs, nosaltres com a adults i pares també hem de saber que els “rituals” de tornada a l’escola, en el nostre cas a la rutina diària, ens poden ajudar a rebre aquesta nova etapa amb més energia i motivació.

Fes-los adonar dels avantatges de tenir una vida amb horaris i rutines. La recuperació de les rutines de son i alimentació, tant si són petits com ja grandets, ha de ser progressiva.

Prepara una activitat especial per la tarda anterior al començament del col·legi, tarda de berenar, sessió de cinema o segons els nostres gustos. Una tarda especial posarà el colofó ​​a les vacances estivals i donarà la sortida a la TORNADA A L’ESCOLA.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada