El restaurant fantasma

xarxa

En la nostra època puntuar tot és més que una moda, es tracta d’una tendència que l’ha inundat tot. En gran part és gràcies a internet i gràcies a la xarxa en la seva vessant participativa que volem tenir-ho tot taxat. Una persona val a Twitter el nombre de seguidors que té, una cançó en Spotify la xifra d’escoltes assolides i un restaurant val a dia d’avui la puntuació que els usuaris donin d’ell en plataformes com Tripavisor.

Per protestar davant aquesta dinàmica classificatòria de l’última empresa esmentada i per demostrar la falsa i enganyosa que la seva essència pot resultar, el diari A Tavola de la ciutat italiana de Moniga del Garda va decidir dur a terme un acció que consistia a crear un restaurant fals. El restaurant es deia La Scaletta.

A continuació el propi diari va crear 10 opinions també falses sempre positives sobre el restaurant. El sorprenent és que en unes setmanes el restaurant fantasma va arribar a posicionar-se com el millor valorat de la ciutat per sobre d’altres que tenien més de 300 opinions. Això es deu al fet que Tripadvisor premia la novetat per sobre de la qualitat com a forma de negoci.

Quan el diari va destapar l’engany l’empresa va trigar escassos minuts a eliminar la referència al La Scaletta, negant-se posteriorment a establir cap relació amb el mitjà en qüestió.

En resum, una demostració clara de com confiem massa en el que apareix a la xarxa, en multitud d’ocasions sense testejar.

Per Tecnonews / AMIC – AMIC – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.