El regifting, vendre el que t’han regalat i no vols

A lot of christmas presents

El  regifting -o vendre al mercat de segona mà regals “no desitjats”- és una tendència a l’alça a Espanya que creix any rere any. Vibbo, la plataforma de compravenda abans coneguda com segundamano.es, ha anunciat els resultats de l’estudi anual sobre Regals de Nadal realitzat als seus usuaris en el qual es posa en valor l’increment d’aquesta pràctica a Espanya. Entre els resultats, destaca la predisposició del 85% dels enquestats de vendre aquells regals que no agradin aquest Nadal, mentre que gairebé el 50% afirma ja haver-ho fet alguna vegada a través d’internet. El que suposa un 15% més que l’any passat.

Segons es demostra en l’estudi realitzat per vibbo, durant aquestes dates 4 de cada 10 persones rep algun regal que no vol quedar-se. El principal motiu per voler desfer-se d’aquests presents és perquè no els necessiten o simplement perquè saben que no utilitzaran, així ho afirmen la meitat dels enquestats. No obstant això, únicament el 5% confessa que el ven perquè prefereix quedar-se amb els diners. L’estudi també apunta que el passat nadal els consumidors que van decidir vendre els seus regals no desitjats per internet van ingressar uns 64 € de mitjana, i un 12% va recuperar fins i tot més de 100 euros.

Segons Magalí Rei, directora de Màrqueting de vibbo, “actualment estan sorgint noves formes de consum basades en la personalització i la immediatesa. Aquesta tendència atorga molt potencial a les plataformes digitals especialitzades en segona mà, ja que permeten als consumidors treure partit a aquests objectes que han rebut o fins i tot que han comprat però que ja no els serveixen. En aquest sentit és predictible que continuïn augmentant tendències com el regifting, especialment en Nadal, ja que representa l’alternativa més fàcil per a aquells productes que no volem”.

La roba i la decoració són els regals que més fallen
Un any més, l’enquesta demostra que regalar roba i encertar segueix sent molt complicat, ja que gairebé el 60% dels enquestats la situen entre els regals nadalencs amb els que més s’equivoquen els seus afins. Els complements de moda també són un regal arriscat, ja que un 30% afirma que mai encerten amb això. A més, aquest any els objectes de decoració completen la llista de regals fallits amb un 20% de respostes. Al contrari, les videoconsoles, les entrades i els objectes de fotografia es presenten com les opcions amb les que és més fàcil encertar. D’altra banda, l’estudi també reflecteix que les persones que solen equivocar-se més en els regals són els amics invisibles en primer lloc, els amics i els cunyats. No obstant això, els que més encerten a Nadal són els fills i els cosins.

El tiquet de compra ja no és important
Actualment, amb l’auge d’internet, per als consumidors tenir o no tenir el tiquet de compra ja no suposa un problema per als regals fallits ja que poden vendre’ls en plataformes de segona mà. Un 56% dels enquestats sol rebre el tiquet de compra amb els regals que li fan per Nadal per poder canviar-los a la botiga original però un 43% haurà de buscar altres fórmules per a aquells regals que no vulgui quedar-se. Quan disposen del tiquet de compra el més habitual és canviar a la botiga els regals que no es volen però fins a un 16% dels consumidors prefereix vendre per internet i guanyar diners tot i tenir el tiquet per canviar-lo. Quan no es té el tiquet de compra i no es vol el regal, el més habitual, en un 54% dels casos, és vendre-ho per internet. Només un 14% s’atreveix a demanar el tiquet de compra per canviar-ho en la botiga.

Per Tecnonews / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.