El reclutament 2.0 permet estalviar un terç dels costos associats al procés de selecció

El reclutament 2.0 constitueix un estalvi important per al departament de Recursos Humans de qualsevol empresa. El cost d’hores-treballador, invertit en la revisió de currículums i en la realització de nombroses entrevistes es redueix, en alguns casos fins i tot fins a un 60%.

Ja no és necessari posar ofertes de treball a portals i en premsa. La metodologia del reclutament digital permet trobar de forma òptima el millor candidat per a cada lloc reduint, així, la taxa d’abandonament i el cost de contractació. Encara que no hi ha un percentatge d’estalvi prefixat per a totes les empreses, es podria arribar fins a un terç d’estalvi global en el sumatori de costos associats als processos de reclutament, selecció i contractació en general.

Segons les dades recollides per l’Institut d’Innovació Digital de les Professions (inesdi), el 64% de les empreses utilitzen com a mínim dues xarxes socials per conèixer els seus candidats i un 40% utilitza tres o més. Linkedin és definitivament la xarxa més utilitzada (un 87% de les empreses l’empren), però també s’utilitza Facebook com a eina de contrast per un 55% de les empreses, i un 46% es dirigeix ​​a la xarxa de microblogging Twitter, per ser una bona eina per a la recerca de perfils específics.

Pedro Rojas (@ SeniorManager), Director de Projectes Formatius i Social Media a inesdi, assenyala que “són moltes les empreses que ja recluten i capten a través de la Xarxa, però no professionalment, sinó com aficionats i triant una metodologia errada, en estar focalitzada en mètodes tradicionals. La majoria necessita aprendre una metodologia de Reclutament i Selecció 2.0 professional “.

“Cada vegada més les xarxes professionals s’estan convertint en xarxes col·loquials, pels aspectes personals del candidat que difícilment s’aconsegueixen en un currículum tradicional. I al mateix temps, xarxes com Facebook s’estan professionalitzant a causa de l’interès de les empreses, el que confirma la sortida al mercat d’aplicacions com: jobandtalent.com i branchout.com “afirma Pedro Rojas, també autor de” Community Management per Dummies ” i de “Reclutament i selecció 2.0.”.

Aquestes dades estadístiques mostren els beneficis que les empreses poden aprofitar si se sumen als grans canvis que porten amb si l’economia digital i el creixement del seu entorn.

Per Tecnonews / Redaccio ACPG

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.